Dnešní kvalifikace přinesla drobný incident mezi dvěma jezdci soutěžícími o titul. K výbuchu hněvu nedošlo, Raikkonen vzal situaci sportovně a Hamilton se omlouval jak jen to šlo.
V úplném finále závěrečné části kvalifikace došlo k tomu, že McLaren málem propásl možnost zajet letmé kolo. Lewis Hamilton proto při výjezdu z boxů spěchal, aby protnul cílovou čáru před uplynutím vymezené lhůty, což mu zajišťuje počítání času z dokončeného kola. Když vyjel z připojovacího pruhu, blížil se zezadu Raikkonen a přestože zůstal Brit mimo ideální stopu, Fin s Ferrari byl dlouhý ztratil cenný čas.
„Samozřejmě, že mi to nepomohlo. Poté co jsem ho objel, byl jsem široký a ztratil jsem trochu času. Nevím kolik, data jsem ještě neviděl, ale bylo by to snadnější, kdyby mi nechal volnou cestu. Ale stalo se, raději bych byl v první řadě, nicméně třetí místo je taky dobré a uvidíme, co nám přinese závod," uvedl Kimi Raikkonen.
Pilot McLarenu a nejvážnější aspirant na titul mistra světa o Raikkonenovi věděl, podle svých slov si však není vědom toho, že by zavazel.
„Když jsem vyjížděl na dráhu, tým mi oznámil, že tam bude Kimi, ale v takové rychlosti zrcátka vibrují a nemohl jsem ho vidět včas. Jestli jsem byl v jeho cestě, omlouvám se, ale myslím si, že ne. Nemám pocit, že jsem mu překážel, uhýbal jsem a brzdil. Dělal jsem svoji práci jak jsem uměl nejlépe a omlouvám se mu," vysvětlil na tiskové konferenci svůj úhel pohledu Lewis Hamilton.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.