Abychom trochu odlehčili napjetí panující tento víkend v důsledku posledního závodu letošní sezony a boje o titul, rozhodli jsme se zveřejnit práci fotografů, která nás v souvislosti s brazilským víkendem zaujala.
Profesionální fotograf je povolání, které láká mnoho mladých lidí, nakonec každý z nás fotoaparát s menším či větším úspěchem používáme. Být dobrým fotografem vyžaduje mnohé, ale být špičkou ve svém oboru může být jen pár jedinců, kteří si vybudovali správné podmínky, získali důležité kontakty a především, dostali do vínku dar talentu, který opracovali studiem a prací.
Fotografovat Formuli 1 při tréninku na závod Grand Prix z obslužné komunikace nemůže každý a pro takový zážitek by nejeden byl ochoten dát mnohé. Jak je vidět z Brazílie, někdo jde až tak daleko, že jeho počínání zavání adrenalinovým sportem na nejvyšší úrovni. Dvojice na snímku našla způsob, jak ulovit záběr téměř přímo z krajnice závodní dráhy. V každém případě museli mít kromě dobrých kontaktů, možná nějaké té bankovky v kapse i nervy ze železa.
Druhá fotografie se týká pilota Toro Rosso Vitantonia Liuzziho, který je po skončení letošní sezony zatím bez angažmá. Sice je jeho hlavním cílem setrvání ve Formuli 1, ale jeho kariéra po triumfu v posledním ročníku mezinárodního šampionátu F3000 poněkud stagnovala. S příchodem rychlejšího a výraznějšího Vettela jsou tak zřejmě dny Itala v F1 sečteny.
Nic naplat, něco takového se nestalo poprvé a ani naposledy, Vitantonio se proto zřejmě rozhodl poohlédnout se po jiné práci a zdá se, že uspěl. Zda jde o snímek z tréninku nebo konkurzu není jasné, jisté však je, že pro tuhle práci si bude muset expilot Toro Rosso nadále pěstovat svaly a udržovat se v kondici.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.