Abychom trochu odlehčili napjetí panující tento víkend v důsledku posledního závodu letošní sezony a boje o titul, rozhodli jsme se zveřejnit práci fotografů, která nás v souvislosti s brazilským víkendem zaujala.
Profesionální fotograf je povolání, které láká mnoho mladých lidí, nakonec každý z nás fotoaparát s menším či větším úspěchem používáme. Být dobrým fotografem vyžaduje mnohé, ale být špičkou ve svém oboru může být jen pár jedinců, kteří si vybudovali správné podmínky, získali důležité kontakty a především, dostali do vínku dar talentu, který opracovali studiem a prací.
Fotografovat Formuli 1 při tréninku na závod Grand Prix z obslužné komunikace nemůže každý a pro takový zážitek by nejeden byl ochoten dát mnohé. Jak je vidět z Brazílie, někdo jde až tak daleko, že jeho počínání zavání adrenalinovým sportem na nejvyšší úrovni. Dvojice na snímku našla způsob, jak ulovit záběr téměř přímo z krajnice závodní dráhy. V každém případě museli mít kromě dobrých kontaktů, možná nějaké té bankovky v kapse i nervy ze železa.
Druhá fotografie se týká pilota Toro Rosso Vitantonia Liuzziho, který je po skončení letošní sezony zatím bez angažmá. Sice je jeho hlavním cílem setrvání ve Formuli 1, ale jeho kariéra po triumfu v posledním ročníku mezinárodního šampionátu F3000 poněkud stagnovala. S příchodem rychlejšího a výraznějšího Vettela jsou tak zřejmě dny Itala v F1 sečteny.
Nic naplat, něco takového se nestalo poprvé a ani naposledy, Vitantonio se proto zřejmě rozhodl poohlédnout se po jiné práci a zdá se, že uspěl. Zda jde o snímek z tréninku nebo konkurzu není jasné, jisté však je, že pro tuhle práci si bude muset expilot Toro Rosso nadále pěstovat svaly a udržovat se v kondici.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.