Kvalifikační měření sil dopadlo nerozhodně, přece jen ale zatím lépe pro Ferrari. V prvních dvou řadách se prostřídají jezdci v rudých a stříbrných vozech. Změnu do podoby startovního roštu ale může vnést výsledek vyšetřování Massovo předjíždění pod žlutými vlajkami ve třetím tréninku.
Na začátku kvalifikace přivítalo jezdce sluníčko, předpověď meteorologů tak zatím vychází. Podle předpokladu zahájily měřená kola jezdci Spykeru. Sutil překonal Yamamota rozdílem třídy, ale technické problémy ho přinutily monopost odstavit vedle závodní dráhy. Velmi konkurenceschopný čas zajeli oba piloti Red Bull, ale v polovině první části šel do čela s nejlepším časem Hamilton. Jezdci Ferrari zvolili strategii dvou měřených kol, pro které použili tvrdší směs pneumatik a Massa zajel výborný čas o sedm desetin vteřiny rychlejší než konkurence v čele s Raikkonenem a Hamiltonem. Poslední dvě minuty patřily tradičně jezdcům bojujícím o postup mezi nejlepší šestnáctku. Zatímco Ralf Schumacher a Button na poslední chvíli zrychlili, Kovalainen, Sato, Nakajima, Davidson, Sutil a Yamamoto z dalších bojů vypadli.
Druhá patnáctiminutovka začala bez povšimnutí závodních týmů. Že nejde o stávku ubezpečil diváky Ralf Schumacher s Toyotou téměř až po třetině uběhnutého času. Brzy ho následovali ostatní jezdci, včetně favoritů. Osmý nejlepší čas zajel Liuzzi z týmu Toro Roso a znovu se dařilo Red Bull, Webber byl dlouho nejrychlejším ze zbytku světa za jezdci Ferrari a McLarenu. Jeho kolega Coulthard postoupil bezpečným šestým aktuálním časem. Mimo postupovou desítku zůstali Barrichello, Fisichella, Vettel, Liuzzi, Schumacher a Button.
Vláček deseti vozů vyvezl z boxů ke spalování benzínu Hamilton před Alonsem a oběma Ferrari. Zatímco jezdci v červených monopostech i Alonso nepatřili mezi nejrychlejší, čelo tabulky časů opanoval dlouho Hamilton před Rosbergem a Kubicou. Čtyři minuty před koncem kvalifikace vyrazila do boje obě Ferrari. Massa převzal provizorní pole position před Raikkonenem, ale i McLaren kontroval a rychlý čas předvedl také Webber. Raikkonen jel rozhodující kolo na hranici možností, ale díky drobným chybám se posunul pouze za Massu, který navíc ještě zrychlil. Hamilton jel po druhém sektoru na pole position, ale v cíli za domácím jezdcem k obrovské radosti hučících a slavících tribun zaostal. Alonso se musel spokojit až se čtvrtým časem.
Massa opět prokázal svoji rychlost a bezchybným výkonem získal prozatím nejlepší místo na startu zítřejšího závodu. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Hamilton bude stát také v první řadě, druhá zatím patří Raikkonenovi a Alonsovi. Výborný kvalifikační čas opět předvedl Webber, jenž vybojoval páté místo před Heidfeldem, jeho BMW Sauber doplní třetí řadu.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.