V sezoně 2008 nás mělo na startu úvodního podniku čekat dvacet čtyři monopostů Formule 1, ale s ubývajícím časem je stále více pravděpodobné, že k rozšíření startovního pole příští rok nedojde. Myslí si to i supremo šampionátu Bernie Ecclestone.
„Nevím, ale myslím si, že to vzdali, že ano," odpověděl na otázku, co si myslí o týmu Davida Richardse. „Byli nesmírně nadšení a je to pro ně velká škoda."
Prodrive vedl jednání s McLarenem o koupi celého monopostu i s motorem, ale současná situace stále ještě neuzrála natolik, aby bylo jisté, že působení týmu nebude v rozporu s platnou legislativou. Dohoda Concorde Agreement sice letos vyprší, ale nová není a zákaznická šasi v pravidlech a předpisech FIA také zelenou nedostala.
Proti působení Prodrive vystupují především Williams a Spyker, na jejichž stranu se přidal i Bernie Ecclestone, a to už je pro bývalého šéfa BAR Honda skutečně zlé. Na konci měsíce bude zasedat odvolací soud v záležitosti Williams versus Prodrive, do vyjasnění pozice bude údajně připravovaná stáj pokračovat v přípravě pro spuštění celého projektu.
„Pravděpodobně ne," odvětil Mistr E na otázku, zda by měla Formuli 1 zaplavit zákaznická šasi. „Týmy říkají, že utratí ročně půl miliardy dolarů a rozpočet Prodrive je 75 milionů, to je nespravedlivé. Raději bych viděl na startu dvanáct konstruktérů. A jeden nebo dva situaci sledují. Myslím si, že příští rok pojede jedenáct týmů a počkejme si na sezonu 2009 koho uvidíme být dvanáctou stájí."
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.