V sezoně 2008 nás mělo na startu úvodního podniku čekat dvacet čtyři monopostů Formule 1, ale s ubývajícím časem je stále více pravděpodobné, že k rozšíření startovního pole příští rok nedojde. Myslí si to i supremo šampionátu Bernie Ecclestone.
„Nevím, ale myslím si, že to vzdali, že ano," odpověděl na otázku, co si myslí o týmu Davida Richardse. „Byli nesmírně nadšení a je to pro ně velká škoda."
Prodrive vedl jednání s McLarenem o koupi celého monopostu i s motorem, ale současná situace stále ještě neuzrála natolik, aby bylo jisté, že působení týmu nebude v rozporu s platnou legislativou. Dohoda Concorde Agreement sice letos vyprší, ale nová není a zákaznická šasi v pravidlech a předpisech FIA také zelenou nedostala.
Proti působení Prodrive vystupují především Williams a Spyker, na jejichž stranu se přidal i Bernie Ecclestone, a to už je pro bývalého šéfa BAR Honda skutečně zlé. Na konci měsíce bude zasedat odvolací soud v záležitosti Williams versus Prodrive, do vyjasnění pozice bude údajně připravovaná stáj pokračovat v přípravě pro spuštění celého projektu.
„Pravděpodobně ne," odvětil Mistr E na otázku, zda by měla Formuli 1 zaplavit zákaznická šasi. „Týmy říkají, že utratí ročně půl miliardy dolarů a rozpočet Prodrive je 75 milionů, to je nespravedlivé. Raději bych viděl na startu dvanáct konstruktérů. A jeden nebo dva situaci sledují. Myslím si, že příští rok pojede jedenáct týmů a počkejme si na sezonu 2009 koho uvidíme být dvanáctou stájí."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.