MCLAREN REVIEW; Stejně jako pro dalších dvacet jezdců startovního pole, i pro piloty McLarenu byly dnešní povětrnostní podmínky výzvou a hrozbou současně. Stáj se i v případě Hamiltona rozhodla pro ofenzivní strategii, ale štěstí jim tentokrát nepřálo. Alonso udržel boj o titul otevřený.
Fernando Alonso, 2. Dnes to pro mne dopadlo velmi dobře. Měl jsem pěkný souboj s Felipem hned po startu, ale nepodařilo se mi dokončit první kolo před ním. Stálo mne to v další části závodu čas, neboť jsem trpěl ztrátou přítlaku v rychlých zatáčkách. Obtížné to bylo zvláště s opotřebenými mokrými gumami, byly totiž prakticky úplně sjeté. Vydrželi jsme na dráze ale tak dlouho, abychom přečkali poslední přeháňku a dostali se po mé poslední zastávce před Felipeho. Přestože výsledek podpořil mé šance na titul, stále to nebude snadné. Bojovat budu ale až do šachovnicové vlajky v Brazílii.
Lewis Hamilton, nedokončil Když jsem vystoupil z vozu, cítil jsem se mizerně vůči týmu i sobě. Celý rok neudělám chybu, ale dopustím se jí právě nyní. Ještě je před námi ale jeden závod a stále to mohu dokázat. Start byl výborný a vše se vyvíjelo dobře. Předtím, než jsem zajížděl ke druhé zastávce v boxech, spolu s týmem jsme se rozhodli vytrvat na dráze do konce deštivé přeháňky i přesto, že gumy byly v žalostném stavu. Souboj s Kimim proto také nebyl z mé strany nijak agresivní, snažil jsem se jet ke gumám co nejohleduplněji. Dopadlo by to dobře, ale chyboval jsem na příjezdu do boxů. Rozhodli jsme se správně, jen to nedopadlo šťastně. Ale nyní se už budu zase soustředit na Brazílii.
Šéf týmu Ron Dennis odůvodnil špatné Lewisovy pneumatiky tím, že jezdec jel proti týmovému kolegovi i dvěma Ferrari na stejných gumách delší dobu díky dřívější první zastávce. „V kombinaci s tím, proměnlivým počasím a drobnou chybou, skončil dnes Lewis v kačírku. Fernando odjel skvělý závod a udržel boj o titul otevřený.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.