WILLIAMS - REVIEW; Nepříznivé klimatické podmínky jezdcům stáje Franka Williamse nepomohly zlepšit včerejší neúspěch v kvalifikaci, dnešní závod potvrdil skutečnost, že okruh Šanghaj letošnímu monopostu zkrátka neseděl. Wurz skončil 12., Rosberg po bojovném výkonu i díky prasklé gumě 16.
Alex Wurz, 12. Doufal jsem ve větší množství vody, situace se pro mne vyvíjela docela dobře a byl jsem jeden z prvních na suchých gumách, jež pracovaly dobře. Vypadalo to, že vytáhneme králíka z klobouku, ale začaly nás trápit stejné problémy s gumami jako včera a padli jsme znovu s konkurenceschopností dolů.
Nico Rosberg, 16. Situace na dráze pro nás dnes nezapracovala. Měl jsem mizerný start, ale pak se to pro mne vyvíjelo v dešti docela dobře. Na suchých gumách jsme měli ale stejné potíže jako včera. Ve 29. kole mne navíc postihl defekt, jehož příčinu neznáme, s nikým jsem do kontaktu nepřišel. Musel jsem na další zastávku v boxech, a to byla pro slušný výsledek konečná.
Šéfinženýr Patrick Head litoval defektu na pneumatice Nico Rosberga, neboť i přes potíže na suché dráze byl mladý Němec v boji o body. „Pro nás skončil závod zklamáním, ale musím poblahopřát týmu Toro Rosso ke skvělému výkonu."
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.