Pilot Spykeru je středem pozornosti, zajímá se o něj údajně Toyota i Williams. Podle svých slov přispěl svými výkony k odchodu bývalého týmového kolegy Christijana Alberse.
Albers byl týmem propuštěn v červenci poté, co jeho sponzoři přestali platit dohodnuté částky. Krok byl často prezentován jako vyhazov z důvodu nekonkurenceschopnosti v porovnání se Sutilem, ale především v úvodu sezony byl sice Němec rychlejší, ale díky rizikovější jízdě kupil jednu hrubku a kolizi za druhou. Zklidnění přišlo až po veřejně prezentované výtce technického ředitele Gascoyneho.
„Neměl proti mně žádnou šanci," uvedl Sutil v rozhovoru pro Algemeen Dagblad. „První a nejdůležitější věc je, porážet svého týmového kolegu, to znamená, že děláte svoji práci dobře. Myslím si, že jsem ho natolik znervóznil, že mu to šlo hůř a hůř a věci se pro něj začaly vyvíjet mizerně."
Pokud by se vrátila doba feudální a opět by se začali lidé nazývat charakteristickými povahovými či vzhledovými rysy, Sutil Sebevědomý by jistě nebylo úplně od věci. Je totiž nutné přiznat, že mladý Němec kromě prezentace své rychlosti přidělává mechanikům práce velmi často rozbitými vozy a ani dnes tomu nebylo jinak. Přitom právě za mokrých podmínek chtěl od začátku roku prezentovat svoje schopnosti jako rovnocenné s Lewisem Hamiltonem…
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.