Pilot McLarenu si podle svých slov vybral svoji velkou chybu v nejnevhodnější okamžik šampionátu, ale titul v žádném případě ztracen není. Přesto se při opuštění v kačírku uvězněného vozu cítil mizerně.
Lewis Hamilton spolu s týmem dlouho otálel před výměnou pneumatik, neboť nebylo jasné, zda bude výhodnější sada pro středně mokrou nebo suchou trať. Když pak ztrácel na prakticky nefunkčních gumách četnými smyky a prohrál i souboj s Raikkonenem o vedení v závodě, povolal ho Ron Dennis konečně do boxů.
Ale Brit neodhadl záludnost mokré příjezdové komunikace a po sjetí do kačírku zůstal ve štěrkovém loži s vozem stát.
„Pneumatiky byly na konci životnosti, ale takové věci se stávají, chtěl bych se moc omluvit týmu, stále mohu titul získat, tak žádné starosti," uvedl jezdec po návratu do boxů, kdy z něj už opadl první šok a zklamání."
„Měli jsme perfektní závod a nevěděli jsme, jestli bude pršet nebo nebude. Gumy byly stále horší a horší, bylo to jako na ledu. Když jsem odcházel od vozu, byl jsem úplně na dně, neboť jsem celou sezonu neudělal jedinou chybu a vypadnout při cestě do boxů není to, co by se mělo stávat."
McLaren s Hamiltonem nejel ani dnes přes velký bodový náskok v průběžném pořadí konzervativně a vyčkávání s výměnou pneumatik se ukázalo osudným. Jezdec vzal chybu na sebe, ale podílel se na ní velkou měrou i tým…
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.