Pilot stáje McLaren Lewis Hamilton se stal terčem kritiky svých soupeřů. Na stranu Alonsa, poukazujícího již delší dobu na zvýhodňování mladého Brita, se postavil nejen Webber a Vettel, ale i Felipe Massa.
Včerejší rekordně dlouhé setkání jezdců předcházelo pohovoru komise prošetřující japonský incident mezi Webberem a Vettelem. Vícero jezdců se shodlo, že Hamilton si počínal za zpomalovacím vozem nebezpečně.
„Viděl jsem to video a Lewis měl být potrestaný. Po celou sezonu je každý z nás trestaný i za maličkosti, ale je tu jeden jezdec, který nedostane nikdy žádný trest. Zdá se, že někdo velmi chce, aby zvítězil právě on,“ uvedl velmi kriticky Felipe Massa z Ferrari.
Také Alonso přilil zase trochu oleje do ohně a prohlásil, že pokud by se choval on ve Fuji stejně jako jeho týmový kolega, určitě by si domů odnesl slušný trestík.
Jezdci si však poslední závod v Japonsku vysvětlili a závěr je jasný. Pokud by start závisel od jejich názoru, nejelo by se vůbec. Jen 10% jezdců, v podstatě tedy dva, by startovali v podobném počasí znovu.
„Pokud nesedíte v autě, tak si umíte jen těžko představit, jak se dá závodit při téměř nulové viditelnosti,“ vzkázali jezdci zástupci FIA pro závody F1 Whitingovi.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.