Pilot stáje McLaren Lewis Hamilton se stal terčem kritiky svých soupeřů. Na stranu Alonsa, poukazujícího již delší dobu na zvýhodňování mladého Brita, se postavil nejen Webber a Vettel, ale i Felipe Massa.
Včerejší rekordně dlouhé setkání jezdců předcházelo pohovoru komise prošetřující japonský incident mezi Webberem a Vettelem. Vícero jezdců se shodlo, že Hamilton si počínal za zpomalovacím vozem nebezpečně.
„Viděl jsem to video a Lewis měl být potrestaný. Po celou sezonu je každý z nás trestaný i za maličkosti, ale je tu jeden jezdec, který nedostane nikdy žádný trest. Zdá se, že někdo velmi chce, aby zvítězil právě on,“ uvedl velmi kriticky Felipe Massa z Ferrari.
Také Alonso přilil zase trochu oleje do ohně a prohlásil, že pokud by se choval on ve Fuji stejně jako jeho týmový kolega, určitě by si domů odnesl slušný trestík.
Jezdci si však poslední závod v Japonsku vysvětlili a závěr je jasný. Pokud by start závisel od jejich názoru, nejelo by se vůbec. Jen 10% jezdců, v podstatě tedy dva, by startovali v podobném počasí znovu.
„Pokud nesedíte v autě, tak si umíte jen těžko představit, jak se dá závodit při téměř nulové viditelnosti,“ vzkázali jezdci zástupci FIA pro závody F1 Whitingovi.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.