RENAULT – REVIEW; Francouzský tým sice ve včerejší mokré kvalifikaci propadl, když zůstal za branami finále, dnes si však spravil chuť a výsledkem je nejlepší závod letošní sezony s Kovalainenem na stupních vítězů.
Heikki Kovalainen, 2. Letošní rok je pro náš tým obtížný a i tenhle víkend to byla s vozem těžká hra. Dnes ráno bylo počasí ještě horší, než včera, tak to nevypadalo vůbec dobře, ale nikdy se nesmíte vzdávat. Strategie vyšla znamenitě a je z toho první letošní pódium pro Renault. Naše konkurenceschopnost byla dobrá a pódium jsme si zasloužili. V závěru jsem bojoval s Kimim, ale vůbec jsem ho neviděl. Pouze jsem věděl, že je rychlejší a že zaútočí. Jediné co jsem mohl dělat, bylo vyhýbat se kalužím vody a udržet se na dráze. Moc jsem to druhé místo chtěl.
Giancarlo Fisichella, 5. Dnes to byl jeden z nejtěžších závodů mé kariéry. Vody bylo šíleně moc a v průběhu se to vůbec nelepšilo. Klíčem bylo udržet se na dráze a neudělat hrubku. Vyvážení vozu nebylo ideální, ale získali jsme maximum a s výsledkem jsem spokojený.
Flavio Briatore, šéf týmu Při posledním mokrém závodě v Německu jsme nedopadli dobře, ale dnes to byl pravý opak, vše jsme udělali správně a na dráze Heikki bojoval jako lev a zkušený harcovník. Tým si výsledek zasloužil.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.