Japonský tým automobilky Honda se připravoval na takřka domácí závody pilně a svědomitě. Přepravena byla aeroaktualizace Fuji, jež však nakonec na voze použita nebyla.
Důvody vysvětlil šéf týmu Nick Fry a souvisely přirozeně s konkurenceschopností monopostu RA107 konstruovaného pod vedením Shuhei Nakamota.
„Nový balík aerodynamických dílů jsme vyzkoušeli při testech v Jerezu, ale potvrdilo se přesně to, co napovídaly údaje z aerodynamického tunelu. Vůz byl sice vyváženější, ale na přítlaku nám to nepomohlo.“
Honda bude v práci s těmito poznatky a díly pracovat dál, soustředí se na přípravu vozu na příští sezonu.
„V letošním roce jsme udělali na voze více úprav, než v letech předchozích, přesto to nepřineslo žádný velký rozdíl,“ konstatoval Fry.
Jsme přesvědčeni o tom, že příklad Hondy ukazuje pravdivou skutečnost. Pokud je vůz od samého začátku problematický, sebevýraznější aktualizace nebo dokonce evoluce jsou k ničemu. Bylo tomu tak v případě mnoha jiných vozů jiných týmů a RA107 je posledním v řadě.
A dnešní kvalifikační úspěch Jensona Buttona? Brit je znám svojí neobyčejnou kontrolou vozu na samé hranici a Barrichello se zítra postaví se stejným vozem v závěru startovního roštu...
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.