Japonský tým automobilky Honda se připravoval na takřka domácí závody pilně a svědomitě. Přepravena byla aeroaktualizace Fuji, jež však nakonec na voze použita nebyla.
Důvody vysvětlil šéf týmu Nick Fry a souvisely přirozeně s konkurenceschopností monopostu RA107 konstruovaného pod vedením Shuhei Nakamota.
„Nový balík aerodynamických dílů jsme vyzkoušeli při testech v Jerezu, ale potvrdilo se přesně to, co napovídaly údaje z aerodynamického tunelu. Vůz byl sice vyváženější, ale na přítlaku nám to nepomohlo.“
Honda bude v práci s těmito poznatky a díly pracovat dál, soustředí se na přípravu vozu na příští sezonu.
„V letošním roce jsme udělali na voze více úprav, než v letech předchozích, přesto to nepřineslo žádný velký rozdíl,“ konstatoval Fry.
Jsme přesvědčeni o tom, že příklad Hondy ukazuje pravdivou skutečnost. Pokud je vůz od samého začátku problematický, sebevýraznější aktualizace nebo dokonce evoluce jsou k ničemu. Bylo tomu tak v případě mnoha jiných vozů jiných týmů a RA107 je posledním v řadě.
A dnešní kvalifikační úspěch Jensona Buttona? Brit je znám svojí neobyčejnou kontrolou vozu na samé hranici a Barrichello se zítra postaví se stejným vozem v závěru startovního roštu...
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.