Supremo Formule 1 Bernie Ecclestone se v Japonsku nezvykle rozpovídal o situaci v McLarenu, vlastním pohledu na okolnosti i svých snech, v jakém stylu letošní sezonu zakončit.
Brit je znám tím, že ví o věcech, které zůstávají mnohým utajeny. A v mnoha případech snad ještě dříve, než vůbec nastanou. V rozhovoru byl tedy dotázán přirozeně na situaci kolem stáje McLaren Mercedes.
„Slyšel jsem, že si dá Alonso roční volno a pak zamíří do Ferrari,“ prohlásil Mistr E. „Podle mého to bude Ferrari, Massa tam příští rok končí.“
A z čeho tak usuzuje? Podle Brita si Dennis cenu Španěla velmi dobře uvědomuje a nechce, aby jezdil v jakémkoliv voze jiného týmu. „Jejich smlouva je do konce roku 2008, proto mu bude raději platit roční dovolenou. Dělají to tak i s konstruktéry.“
Pokud k tomu dojde, bude McLaren potřebovat adekvátní náhradu. Brit by si v takovém případě vsadil na Rosberga, ale údajně ani Kovalainen není vyloučen.
Pro Formuli 1 je však nejdůležitější publicita. Té se jí dostane tehdy, je-li šampionát zajímavý, napínavý a otevřený, ale Ecclestone je náročný, chce hned aféry a havárie. „Představte si, že by se o titulu rozhodovalo v posledním kole posledního závodu. Bylo by to stejně kontroverzní jako stomilionová pokuta McLarenu!“
Přitom nemá svého jasného favorita, ať už totiž vyhraje Hamilton, Alonso nebo Raikkonen, není na tom nic negativního. „Je to fajn, jsem spokojený. Být tu Michael Schumacher, spekulovali bychom o tom, zda vyhraje závod nebo ne, takhle můžeme spekulovat nad tím, kdo z těch tří bude šampionem.“
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.