Na židle pro tři nejúspěšnější jezdce kvalifikačního klání usedli Hamilton a Alonso z McLarenu, které doplnil Raikkonen z týmu Ferrari. Nikdo nemá před zítřejším závodem obavy. Upovídanější byl dnes přešťastný vedoucí jezdec průběžného pořadí.
Lewis Hamilton - McLaren, 1. Doufám, že i zítra bude mokro, ale nemám obavu ani ze suchých podmínek. Včera jsme byli ve druhém tréninku silní, vůz má dobré vyvážení a tým pracuje skutečně tvrdě. Přijeli jsme sem a udělali pokrok, bude to vzrušující. Dnes to pro nás bylo dobré, od začátku víkendu jsme o něco lepší, než konkurence a přestože jsme nevěděli jak nastavit vůz do mokra, povedlo se nám to výborně. Věděl jsem, že jsem blízko pole position, ale měl jsem poslední šanci. Zajel jsem dobré kolo, nicméně jsem trochu ztratil na výjezdu. Výsledek jsem viděl na televizi nad boxy po průjezdu časomíry. Cítím se uvolněný, sice mi tihle dva dýchají za krk, ale nijak zvlášť mne to nevzrušuje. Cítím se ve voze velmi dobře, a to je klíč pro start, první zatáčku a vedení v závodě. Chystáme se zítra závodit a jak řekl Fernando, nejsme blázni, chceme dojíždět do cíle, získávat body a bojovat spolu fair-play.
Fernando Alonso - McLaren, 2. Dnes to pro mne byla dobrá kvalifikace. Osobně mám rád mokré podmínky, takže jsem si jízdu po okruhu skutečně užíval. Nejsem sice na pole position, ale stojím v první řadě, a to je pro zítřejší závod dobré. Viděli jsme v podání dvou týmů velmi podobné časy. Bylo to těsné, ale máme v závěru několik desetin k dobru. Zda je sucho nebo mokro v tomhle rozdíl nedělá. O zítřejší start si starosti nedělejte, Lewis i já chceme dojet do cíle.
Kimi Raikkonen - Ferrari, 3. Dnes to bylo OK. V posledním kole jsem byl trochu zdržen provozem na dráze a měli jsme potíže s převodovkou, ale doufám, že budeme schopni zítra bojovat o vítězství. Jsem přesvědčen o tom, že jsme v dobré formě. Co se týče počasí, nevíme jak bude, ale to je stejné pro všechny, každý okruh je po dešti jiný. Pro závod jsem klidný, vůz je vyvážený dobře pro závodní podmínky a podle mého to bude mezi našimi čtyřmi vozy vyrovnané.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.