JAPONSKO - 1. A 2. TRÉNINK; Zatímco v prvním dnešním tréninku patřily první dvě pozice tabulky časů pilotům Ferrari, se zlepšením počasí se prosadily McLareny. Nejlepší čas dne pak patří vedoucímu jezdci průběžného pořadí Hamiltonovi.
V ranním tréninku se dařilo dobře také Williamsu, když Rosberg zajel pátý a Wurz sedmý čas. O překvapení se postaral ale jiný pilot. Adrian Sutil dokázal se svým Spykerem zajet aktuální pátý čas těsně před koncem vymezeného času. Později klesl na stále výbornou devátou pozici, ale nutno konstatovat, že jezdil jako jediný na měkčí směsi pneumatik. S novou tratí se jezdci vypořádali dobře, problémy byly na straně spolehlivosti. U mechaniků trávili neplánovaný čas Vettel, Yamamoto i další domácí pilot Sato.
Odpolední příprava přinesla netradiční scénář, když i špičkoví jezdci začali přípravu na dráze hned od začátku, přitom se věnovali delším jízdám ve snaze získat co nejvíce zkušeností s chováním pneumatik na nové trati. Jak na tvrdší, tak i na měkčí směsi byl nejrychlejší Lewis Hamilton těsně před týmovým kolegou Alonsem. Jezdci Ferrari časům McLarenu nestačili o čemž svědčily i výlety mimo dráhu. Výhody domácí dráhy využil Trulli, jenž se dokázal vklínit mezi Massu a Raikkonena.
Po slabším dopoledni se po obědě dařilo Renaultu a i Fisichella tentokrát držel krok s mladším kolegou Kovalainenem. Desítku doplnil Coulthard, Schumacher a Kubica. Na novém okruhu se zatím vůbec nedaří Heidfeldovi s BMW, který zajel 13. a 15. čas. Znovu se odpoledne držel v popředí Sutil, ale v závěru se zlepšit už nedokázal.
Poslední dva časy dne patří domácím Japoncům, když Yamamoto dokázal s problémy se potýkajícího se Sata porazit. Pilot Spykeru přitom mohl způsobit nepříjemnou kolizi, když se vracel na dráhu po smyku a nenechal dost prostoru projíždějícímu Barrichellovi. Výkony Hondy jsou i na japonském okruhu daleko za představami týmu i fanoušků.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.