JEREZ – 1. DEN; Poslední testy před koncem závodní sezony 2007 byly dnes zahájeny na španělském okruhu Jerez a zúčastnilo se ho devět z jedenácti stájí aktuálního startovního pole.
Vzhledem k tomu, že většina týmů dala přednost dobré aklimatizaci svých jezdců na nadcházející závod v Japonsku, byli dnes v Jerezu za volantem pouze dva závodní jezdci a ostatní vozy pilotovali testmani.
Jedním ze závodních pilotů byl Rubens Barrichello z Hondy, který měl za úkol testy nového předního spoileru, jenž japonská stáj sídlící ve Velké Británii zhotovila dle předlohy u McLarenu a Williamsu. Až sedmý čas však na razantní zlepšení neukazuje. Dalším závodním pilotem byl Vitantonio Liuzzi z týmu Toro Rosso.
Nejrychlejšího času dne dosáhl testman BMW Sauberu Timo Glock, následoval Liuzzi a při premiéře v týmu Red Bull Sebastien Buemi, kterého známe ze závodů GP2.
Poslední příčka patří Italovi Badoerovi ve službách Ferrari. Stáj z Maranella zaměřila svoji pozornost na testy nové elektroniky a po Renaultu je druhým týmem, který naostro použil na závodní dráze standardní elektronickou jednotku pro příští rok.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.