Na dnešním zasedání Světové motoristické rady Mezinárodní automobilové federace v Paříži ve věci špionážní aféry McLaren – Ferrari bylo po vyčerpávajícím maratónu rozhodnuto v osm hodin večer.
McLaren nezíská do Poháru konstruktérů z letošních závodů ani bod a zaplatí na účet FOM pokutu 100 milionů USD. Jezdců Hamiltona a Alonsa se sankce netýkají.
Kromě toho obdrží Světová motoristická rada od McLarenu kompletní technické informace a výkresy monopostu pro rok 2008.
V prosinci 2007 znovu zasedne ke stolu a pokud by se prokáže, že McLaren využil při přípravě nového vozu materiálů Ferrari, bude jednáno o sankcích platných v sezoně 2008.
Pokud zvítězí ve zbývajících závodech jezdec McLarenu, cenu pro vítězný tým si na stupních vítězů nikdo nepřevezme.
Bodové zisky ostatních stájí v roce 2007 potrestání McLarenu neovlivní.
Max Mosley, prezident FIA Ano, trest je spravedlivý.
Ron Dennis, McLaren Mercedes Obvykle reaguji okamžitě, ale v tomto případě potřebuji čas, abych si utřídil myšlenky.
Norbert Haug, McLaren Mercedes Rozhodnutí Světové motoristické rady je pro celý náš tým šokující. A jak ukázaly reakce okolí, nejen pro nás.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.