Mike Coughlan dnes vysvětlil prostřednictvím serveru autosport.com své počínání ve špionážní kauze mezi týmy McLaren a Ferrari. Člověk se nestačí divit.
Coughlan zopakoval, že ho kontaktoval bývalý spolupracovník Nigel Stepney 1. března letošního roku a první tajné materiály od něj obdržel v polovině března. Zhrzený Stepney měl svého zaměstnavatele doslova “prásknout“, když předal informace o prvcích nového F2007 na hranici pravidel. McLaren tak šel v Austrálii v případě pohyblivé podlahy prakticky najisto.
Později se spolu znovu setkali v Barceloně, kde údajně požádal Coughlan o ukončení kontaktů, ale přesto převzal 780 stran tiskových materiálů a ještě požádal o vyhotovení digitálních podkladů.
„Čas, který jsem věnoval těmto materiálům od jejich obdržení až do třetího července však nepřesáhl jednu nebo dvě hodiny,“ tvrdí nyní bývalý šéfinženýr McLarenu. „Moje vášeň a nadšení pro motoristický sport mne svedla na špatnou cestu, oběma týmům bych se chtěl omluvit a upřímně říkám, že McLaren nemohl pro výkon svého vozu materiály Ferrari nijak použít.“
Ať se na slova Mike Coughlana díváme z jakékoliv pozice, upřímnost mu skutečně věřit nelze, i když díky krátkému časovému termínu a složitosti úprav vozu F1mluví zřejmě pravdu.
Co se týče strávené jedné nebo dvou hodin nad supertajnými a bezesporu velice zajímavými materiály, je snad lepší nechat bez komentáře…
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.