Mike Coughlan dnes vysvětlil prostřednictvím serveru autosport.com své počínání ve špionážní kauze mezi týmy McLaren a Ferrari. Člověk se nestačí divit.
Coughlan zopakoval, že ho kontaktoval bývalý spolupracovník Nigel Stepney 1. března letošního roku a první tajné materiály od něj obdržel v polovině března. Zhrzený Stepney měl svého zaměstnavatele doslova “prásknout“, když předal informace o prvcích nového F2007 na hranici pravidel. McLaren tak šel v Austrálii v případě pohyblivé podlahy prakticky najisto.
Později se spolu znovu setkali v Barceloně, kde údajně požádal Coughlan o ukončení kontaktů, ale přesto převzal 780 stran tiskových materiálů a ještě požádal o vyhotovení digitálních podkladů.
„Čas, který jsem věnoval těmto materiálům od jejich obdržení až do třetího července však nepřesáhl jednu nebo dvě hodiny,“ tvrdí nyní bývalý šéfinženýr McLarenu. „Moje vášeň a nadšení pro motoristický sport mne svedla na špatnou cestu, oběma týmům bych se chtěl omluvit a upřímně říkám, že McLaren nemohl pro výkon svého vozu materiály Ferrari nijak použít.“
Ať se na slova Mike Coughlana díváme z jakékoliv pozice, upřímnost mu skutečně věřit nelze, i když díky krátkému časovému termínu a složitosti úprav vozu F1mluví zřejmě pravdu.
Co se týče strávené jedné nebo dvou hodin nad supertajnými a bezesporu velice zajímavými materiály, je snad lepší nechat bez komentáře…
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.