Mike Coughlan dnes vysvětlil prostřednictvím serveru autosport.com své počínání ve špionážní kauze mezi týmy McLaren a Ferrari. Člověk se nestačí divit.
Coughlan zopakoval, že ho kontaktoval bývalý spolupracovník Nigel Stepney 1. března letošního roku a první tajné materiály od něj obdržel v polovině března. Zhrzený Stepney měl svého zaměstnavatele doslova “prásknout“, když předal informace o prvcích nového F2007 na hranici pravidel. McLaren tak šel v Austrálii v případě pohyblivé podlahy prakticky najisto.
Později se spolu znovu setkali v Barceloně, kde údajně požádal Coughlan o ukončení kontaktů, ale přesto převzal 780 stran tiskových materiálů a ještě požádal o vyhotovení digitálních podkladů.
„Čas, který jsem věnoval těmto materiálům od jejich obdržení až do třetího července však nepřesáhl jednu nebo dvě hodiny,“ tvrdí nyní bývalý šéfinženýr McLarenu. „Moje vášeň a nadšení pro motoristický sport mne svedla na špatnou cestu, oběma týmům bych se chtěl omluvit a upřímně říkám, že McLaren nemohl pro výkon svého vozu materiály Ferrari nijak použít.“
Ať se na slova Mike Coughlana díváme z jakékoliv pozice, upřímnost mu skutečně věřit nelze, i když díky krátkému časovému termínu a složitosti úprav vozu F1mluví zřejmě pravdu.
Co se týče strávené jedné nebo dvou hodin nad supertajnými a bezesporu velice zajímavými materiály, je snad lepší nechat bez komentáře…
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.