ITÁLIE – KVALIFIKACE; Dvojnásobný šampion Alonso potvrdil formu v Monze i dnes a podruhé v sezoně odstartuje do závodu z první pozice. Kvalifikační double McLarenu potvrdil druhým časem Hamilton. Slabší výkon Ferrari na pro něj domácí půdě podtrhl čtvrtým časem Heidfeld s BMW Sauber.
Devět minut před koncem prvního dílu kvalifikace se svezl při brždění do první šikany italského okruhu Spyker Sakona Yamamota do svodidel. Jezdec nepříjemnou situaci zvládl a zajel si do boxů pro nový přední spoiler. V zatáčce Roggia chyboval stejně jako včera Takuma Sato. Nejrychlejší čas nakonec zajel Alonso před kolegou z McLarenu Hamiltonem a Massou, jehož průjezdy šikan a zatáček však naznačovaly, že o ideálním kole se v žádném případě hovořit nedalo. Při souboji o postup do druhé části chyboval Coulthard ve stejném místě jako Yamamoto a spolu se Satem, Schumacherem, Liuzzim, Sutilem a Yamamotem své dnešní účinkování ukončil.
O postup mezi posledních deset nejlepších rozhodovala ve druhé části tradičně poslední minuta, do které vjíždělo na šest jezdců v minimálních časových rozestupech. Ani tentokrát nezaváhal Alonso, kterého následoval Hamilton a duo Ferrari. Jen těsně pak unikl postup Webberovi, chybujícímu Barrichellovi, Wurzovi, Davidsonovi, Fisichellovi a Vettelovi. Na italské půdě dnes potvrdil lepší formu Hondy postupem do finále Button, znovu zklamal Ital Fisichella.
Čtyři minuty před koncem kvalifikace a s čerstvými měkčími pneumatikami zahrozil Massa, jehož čas však ihned zase překonal do té doby vedoucí Hamilton. O své rychlosti při dokončení kola přesvědčil všechny obhájce titulu Alonso. Španěl si znovu jako v Turecku ponechal poslední kvalifikační slovo. Útoky Ferrari byly v posledním letmém kole hluché, o pole position se rozhodovalo pouze mezi jezdci McLarenu. Hamilton nakonec svůj čas nezlepšil a Alonso v závěru ještě rychlejšího kola mohl zpomalit, aniž by přišel o druhé letošní pole position. Výborně se závěr podařil Heidfeldovi, jenž se dokázal vklínit mezi třetího Massu a pátého Raikkonena. V případě Buttona se další překvapení nekonalo a na jezdce Hondy zbyla desátá startovní pozice.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.