ITÁLIE - 2. TRÉNINK; Přestože ranní 90minutový trénink musel z velké části trávit dvojnásobný šampion Alonso v boxech, odpoledne si spravil chuť rychlými časy, které nakonec nikdo nepřekonal. A to ani jeho týmový kolega a vedoucí muž průběžného pořadí Hamilton, který ztratil osm desetin vteřiny.
Alonso sice použil při svém nejlepším kole měkčí z dvojice pneumatik, ale i po přezutí ostatních vozů na stejné gumy zůstal čas nepřekonán.
Domácí Ferrari se potýkalo při odpolední přípravě na nedělní Grand Prix s potížemi. Ráno nejrychlejší Raikkonen musel po pěti kolech zpět do boxů s problémy v hydraulickém systému. Na trať se vrátil těsně před koncem tréninku a stihl odjet pouze dalších sedm kol.
Felipe Massa ve druhém Ferrari dokázal zajet jen šestý čas se ztrátou 1,3 vteřiny na Alonsa. Brazilec nebyl zřejmě spokojen s nastavením vozu, v šikaně Roggia šel do smyku. Za ním jedoucí Alonso se mu jen se štěstím stačil vyhnout.
Třetí čas tak patřil v Monze zatím rychlému Fisichellovi. Čtvrtý skončil Kubica s BMW následovaný opět rychlým Rosbergem. Formu Williamsu potvrdil desátým časem Wurz, jenž často v první desítce vídán není.
Honda se odpoledne vrátila do tradičních hladin výsledkových listin a daleko za očekáváním jsou i nadále výkony zkušené dvojice stáje Red Bull Racing.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.