ITÁLIE - 2. TRÉNINK; Přestože ranní 90minutový trénink musel z velké části trávit dvojnásobný šampion Alonso v boxech, odpoledne si spravil chuť rychlými časy, které nakonec nikdo nepřekonal. A to ani jeho týmový kolega a vedoucí muž průběžného pořadí Hamilton, který ztratil osm desetin vteřiny.
Alonso sice použil při svém nejlepším kole měkčí z dvojice pneumatik, ale i po přezutí ostatních vozů na stejné gumy zůstal čas nepřekonán.
Domácí Ferrari se potýkalo při odpolední přípravě na nedělní Grand Prix s potížemi. Ráno nejrychlejší Raikkonen musel po pěti kolech zpět do boxů s problémy v hydraulickém systému. Na trať se vrátil těsně před koncem tréninku a stihl odjet pouze dalších sedm kol.
Felipe Massa ve druhém Ferrari dokázal zajet jen šestý čas se ztrátou 1,3 vteřiny na Alonsa. Brazilec nebyl zřejmě spokojen s nastavením vozu, v šikaně Roggia šel do smyku. Za ním jedoucí Alonso se mu jen se štěstím stačil vyhnout.
Třetí čas tak patřil v Monze zatím rychlému Fisichellovi. Čtvrtý skončil Kubica s BMW následovaný opět rychlým Rosbergem. Formu Williamsu potvrdil desátým časem Wurz, jenž často v první desítce vídán není.
Honda se odpoledne vrátila do tradičních hladin výsledkových listin a daleko za očekáváním jsou i nadále výkony zkušené dvojice stáje Red Bull Racing.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.