MCLAREN - REVIEW; Vozy týmu z Wokingu budou stát zítra na špinavé straně dráhy. Druhá a čtvrtá pozice je sice dobrá, ale první řada by byla lepší. Hamilton i Alonso přiznávají, že konkurenční Ferrari je ve stejné formě a rozdíly jsou minimální.
Brit dokázal z kvalifikace vytěžit více, Španěl podcenil přípravu kvalifikačního nastavení a zřejmě chyboval i při volbě pneumatik.
Lewis Hamilton, 2. Výsledek je pro mne docela dobrý a jsem za něj rád. V trénincích jsme byli rychlí, ale v prvních dílech kvalifikace jsme ve formě moc nebyli. V poslední části jsem začal jako čtvrtý a nebyl jsem si příliš jistý, zda dokážeme dát dohromady opravdu konkurenceschopný čas. Snažil jsem se a tlačil jsem co to šlo. Trochu jsem ztratil v poslední zatáčce, která je ošidná, ale byl to dobrý výkon jak pro mne, tak tým. Vůz je výborný, máme silný balík, lidé v týmu ho tři týdny vylepšovali, ne každý měl prázdniny. Doufejme, že z toho budeme zítra v boji s Ferrari profitovat.
Fernando Alonso, 4. Kvalifikace není snadná nikdy, ale myslím si, že jsem dnes ze sebe vydal maximum. Jsme ve formě, ale zítra to bude těsné a náročné. Dá se říci, že jsme stále s Ferrari velmi blízko sebe, proto může zítra vyhrát kdokoliv z nás čtyř. Rozhodovat bude strategie, práce v boxech, množství paliva a další faktory. Po kvalifikaci je vždy jednodušší říkat, jak jste měli co udělat, ale všechna naše rozhodnutí byla OK. Trochu více jsme včera pracovali na nastavení pro závod a možná jsme kvalifikaci trochu podcenili. Uvidíme zítra. V Británii jsem také v kvalifikaci příliš neuspěl a v závodě to bylo pro mne mnohem lepší. Nastavení pro zítřejší závod je perfektní. Dnešní potíž byla zřejmě v použití tvrdších gum, které se však zdály po celý víkend rychlejší. Tým se mne ptal na volbu a já si vybral tvrdší. Asi to nebylo správné rozhodnutí.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.