TURECKO - TISKOVÁ KONFERENCE; Felipe Massa očekává těžký závod a nepochybuje, že bude McLaren velmi tvrdým soupeřem. Hamilton sice duel o pole position prohrál, do závodu jde však s optimismem. Raikkonen litoval chyby v pomalé zatáčce, která byla tentokrát hodně drahá.
Felipe Massa - Ferrari, 1. Tohle byla velice vyrovnaná kvalifikace, což je možné pozorovat především na časech z 1. a 3. sektoru, tam jsme bojovali o pole position všichni čtyři. V závěru jsem dal dohromady nejlepší čas a jsem na tohle kolo skutečně pyšný, zvláště po špatném výsledku v Maďarsku. Očekávám, že budeme mít zítra těžký závod a proto je dobré mít nejlepší místo na startu. Osmá zatáčka je fantastická, mám ji moc rád. vyžaduje srdce a výborné vyvážení vozu. Už v trénincích jsme ukázali, že máme na zítra dobrý vůz, ale i McLaren bude silný. Bude to těžký závod pro nás a hezký závod pro diváky.
Lewis Hamilton – McLaren Mercedes, 2. Výsledek je pro mne docela dobrý a jsem za něj rád. V trénincích jsme byli rychlí, ale v prvních dílech kvalifikace jsme ve formě moc nebyli. V poslední části jsem začal jako čtvrtý a nebyl jsem si příliš jistý, zda dokážeme dát dohromady opravdu konkurenceschopný čas. Snažil jsem se a tlačil jsem co to šlo. Trochu jsem ztratil v poslední zatáčce, která je ošidná, ale byl to dobrý výkon jak pro mne, tak tým. Vůz je výborný, máme silný balík, lidé v týmu ho tři týdny vylepšovali, ne každý měl prázdniny. Doufejme, že z toho budeme zítra v boji s Ferrari profitovat.
Kimi Raikkonen – Ferrari, 3. První dvě části kvalifikace byly v pohodě, ale udělal jsem chybu v poslední třetí části. V poslední zatáčce mi to nevyšlo docela podle představ, ale pro závod máme dobrý vůz, tak doufejme, že to mohu vybojovat zpět. Rozhodující zatáčky jsou zde ty pomalé, v nich můžete ztratit rozhodující čas. Navíc jsou zrádné a snadno pokazíte kolo. Pro závod jsme ale v dobré pozici, uvidíme, co nám přinese zítřek.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.