TURECKO – KVALIFIKACE; Brazilec Felipe Massa si vylepšil dnešním pole position poškozenou reputaci z Maďarska, když v souboji nejsilnějšího kvarteta nedal svým soupeřům šanci. V první řadě ho zítra doplní Hamilton. Druhá pak patří Raikkonenovi a Alonsovi.
Dnešní slunečnou kvalifikaci zahájili jezdci slabších týmů Spyker, Super Aguri a Toro Rosso. V průběhu první vyřazovací patnáctiminutovky se do čela tabulky časů probojoval Nico Rosberg, ale to ještě piloti McLarenu, Ferrari a BMW čekali v garážích. Prvním z favoritů na dráze byl Hamilton, který si přes chybu zajistil nejlepší čas. Překonali ho však postupně Raikkonen, Alonso i Massa. V závěrečné fázi zajel skvělé kolo a osmý čas celkově Davidson. Liuzzi přišel o postup jen o několik tisícin vteřiny a díky včerejším časům je překvapením i špatný výkon Ralfa Schumachera. Zmíněné dva doplnili na nepostupových příčkách Sato, Vettel, Sutil a Yamamoto, jenž pobavil diváky alespoň dalším smykem.
Druhou část kvalifikace zahájil Wurz, ale po chybě zamířil k mechanikům. Nejlepší čas si předali Trulli a Kovalainen, poté zajel ostré kolo Kimi Raikkonen a jako první srazil čas pod 1:27. Hamiltonovi se podařilo totéž, později oba překonal ještě Alonso, když dosáhl na 1,2 kilometru dlouhé rovince také nejvyšší rychlosti 323 km/h. Davidson na sebe znovu upoutal pozornost osmým nejlepším časem, když zajel výborně především poslední technický sektor. Ještě lépe však zvládl finále Rosberg a postoupil v samém závěru i Trulli. Hrdina Davidson tak přišel o postup díky desetině vteřiny, spolu s ním nepostoupily dvojice týmů Red Bull a Honda a Wurz z Williamsu.
Rozhodující patnáctiminutovou bitvu o pole position s vozy zatíženými benzínem už pro nedělní Grand Prix rozjel v čele skupiny deseti pilotů Raikkonen před Hamiltonem a Massou. Alonso nechal čelo poodjet. Od začátku bylo jasné, že Rosberg, Trulli a oba jezdci Renaultu nebudou bojovat o první tři řady, naopak po včerejších potížích se dnes mezi McLareny a Ferrari jezdci BMW alespoň v úvodu svými časy míchali. Před posledním přezutím byly v čele obě Ferrari před Alonsem a Hamiltonem. První se do posledního letmého kola vydal Raikkonen a poslední dle předpokladu dvojnásobný šampion Alonso. Fin sice zajel nejlépe 1. sektor, ale v posledním udělal chybu, Hamilton na tom byl lépe a získal na moment pole position, ale první místo na startu vybojoval nakonec Massa. Na Alonsa zbylo až čtvrté místo. Třetí řada připadla jezdcům BMW, když byl rychlejší o tři desetiny vteřiny Polák Kubica. Sedmou startovní pozici vybojoval Kovalainen, za ním se zítra seřadí Rosberg, Trulli a Fisichella.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.