TURECKO - 3. TRÉNINK; Dnešní dopolední trénink přinesl nejlepší čas tohoto víkendu, který zajel vedoucí jezdec průběžného pořadí Lewis Hamilton ze stáje McLaren Mercedes. Na čele výsledkové listiny se dle předpokladu seřadilo kvarteto jezdců McLarenu a Ferrari.
Pro Hamiltona však nezačala ranní příprava vůbec dobře. Už při prvním instalačním kole se objevily technické problémy a Brit zastavil na trávě hned za boxy. Naštěstí pro něj byl vůz rychle vrácen k mechanikům a po 30 minutách se vrátil na dráhu.
Nejlepší čas mezitím zajel Massa s Ferrari, ale Hamilton ho brzy o 41 tisícin vteřiny překonal. Na čele tabulky setrval i poté, co soupeři přezuli na měkké pneumatiky a Raikkonen i Massa zajeli lepší časy v prvním sektoru.
Brit se pak pokusil zlepšit vlastní čas ještě jednou, ale snaha skončila smykem v sedmé zatáčce. Technické problémy s hydraulikou zbrzdily Buttona, Hondy i nadále pokračují ve standardních výkonech na konci startovního pole.
Sato se s vozem Super Aguri nevyvaroval chyby a po hodinách zůstal stát v kačírku 12 minut před koncem. Vettel měl také problémy, ale smyk v osmé zatáčce zvládl.
Za Hamiltonem, Massou a Raikkonenem se seřadili Alonso, Rosberg, Heidfeld, Kubica, Fisichella, Webber a Kovalainen. Z Top 10 dnes vypadli oba jezdci Toyoty, kteří zajeli až 13. a 14. čas.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.