Eddie Jordan kdysi prohlásil, že je pro něj největším obchodníkem světa Bernie Ecclestone a zcela jistě nedostižným. Kdyby jen tehdy Ir věděl, že se podobně jako jeho vzor bude chtít předvést i muž, kterému svůj krachující tým prodal.
Historie týmu založeného v Silverstone Eddie Jordanem je poměrně známá, avšak v posledních letech značně komplikovaná. Po finančních potížích prodal Jordan tým Alexi Shnaiderovi, podnikajícímu s ruskou ocelí.
Jordan se změnil na Midland, ale po dvou letech znovu měnil majitele, do dobrodružství zvaného F1 se pustil Michiel Mol a malá holandská automobilka Spyker. Necelý rok od převzetí stáje však Spyker zvažuje prodej a znovu se objevují obavy o jeho existenci.
Shnaider stále vlastní část současného týmu, která však není tak velká, aby mohl rozhodovat o dění ve stáji. „V minulosti jsme tým už jednou zachránili a pokud to bude potřeba, jsem připraven to zopakovat,“ uvedl Rus žijící v Kanadě.
Mol se nechal slyšet, že pokud by Spyker svůj podíl v týmu nakonec skutečně prodával, pokusí se ho koupit. Zde by se možná naskytla vhodná příležitost pro Shnaidera.
Nesmí se totiž zapomenout na jednu důležitou skutečnost. Ač tomu zatím mnoho nenasvědčuje, od roku 2008 by měla být Formule 1 příznivější k soukromým týmům. A pokud by pak narostl zájem investorů o vlastní tým, dá se očekávat nárůst ceny stájí.
A kde je ona souvislost s Bernie Ecclestonem? Jordan svými slovy narážel na skutečnost, že Brit kontrolující komerční práva k F1 je prodal zpoza soustavy svých společností dvakrát a přitom je ve skutečnosti nikdy fyzicky nevlastnil...
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.