Eddie Jordan kdysi prohlásil, že je pro něj největším obchodníkem světa Bernie Ecclestone a zcela jistě nedostižným. Kdyby jen tehdy Ir věděl, že se podobně jako jeho vzor bude chtít předvést i muž, kterému svůj krachující tým prodal.
Historie týmu založeného v Silverstone Eddie Jordanem je poměrně známá, avšak v posledních letech značně komplikovaná. Po finančních potížích prodal Jordan tým Alexi Shnaiderovi, podnikajícímu s ruskou ocelí.
Jordan se změnil na Midland, ale po dvou letech znovu měnil majitele, do dobrodružství zvaného F1 se pustil Michiel Mol a malá holandská automobilka Spyker. Necelý rok od převzetí stáje však Spyker zvažuje prodej a znovu se objevují obavy o jeho existenci.
Shnaider stále vlastní část současného týmu, která však není tak velká, aby mohl rozhodovat o dění ve stáji. „V minulosti jsme tým už jednou zachránili a pokud to bude potřeba, jsem připraven to zopakovat,“ uvedl Rus žijící v Kanadě.
Mol se nechal slyšet, že pokud by Spyker svůj podíl v týmu nakonec skutečně prodával, pokusí se ho koupit. Zde by se možná naskytla vhodná příležitost pro Shnaidera.
Nesmí se totiž zapomenout na jednu důležitou skutečnost. Ač tomu zatím mnoho nenasvědčuje, od roku 2008 by měla být Formule 1 příznivější k soukromým týmům. A pokud by pak narostl zájem investorů o vlastní tým, dá se očekávat nárůst ceny stájí.
A kde je ona souvislost s Bernie Ecclestonem? Jordan svými slovy narážel na skutečnost, že Brit kontrolující komerční práva k F1 je prodal zpoza soustavy svých společností dvakrát a přitom je ve skutečnosti nikdy fyzicky nevlastnil...
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.