Stáj McLaren Mercedes je v centru dění nejen kvůli výkonům na dráze a boji o titul mistra světa a Pohár konstruktérů, ale i kvůli vyhrocené situaci mezi jezdci.
Obecně se odborná i laická veřejnost shoduje v tom, že dvojnásobný šampion Alonso nezvládl vyvstalou situaci. „Je dvojnásobným mistrem světa a čekal více pozornosti v týmu než nováček Hamilton,“ uvedl bývalý pilot Alan Jones, kterého doplnil další expilot Hans Joachim Stuck slovy: „Už před několika týdny jsem říkal, že to Alonso nezvládá a hrají mu nervy.“
Rozdílně však už nahlíží na samotný duel obou jezdců, používané zbraně, taktiku a výsledek. Zatímco Stuck se po kvalifikaci na GP Maďarska jednoznačně postavil na stranu Hamiltona, Jones a Surer tak jednostranní nebyli. Australan pak povzbuzuje Alonsa.
„Být v pozici McLarenu, zbavím se Alonsa tak rychle, jak jen to půjde. V Budapešti ukázal svoji povahu, neumí prohrávat,“ prohlásil Stuck.
Marc Surer se na maďarskou kvalifikační anabázi dívá z jiného pohledu. „Ano, Alonso přibrzdil Lewise schválně. Ron Dennis v boxech strhl sluchátka z hlavy, což by za normálních okolností tak dramaticky neudělal. Ale později se Alonsa zastávali. Proč? Vedení závodu mělo k dispozici celou komunikaci stáje a Dennis musel údajně dvakrát nebo třikrát před incidentem v boxech žádat Hamiltona, aby pustil Alonsa před sebe.“
Jones dále připomíná, že vždy je nutné porazit týmového kolegu, pak můžete myslet na něco více. „Osobně bych využil všech triků a možností. Tím co udělal Alonso v boxech, dal Hamiltonovi lekci.“ Bývalý pilot Williamsu soudí, že může nastat i situace, kdy bude potřebovat Brit pomoc svého stájového kolegy. „Šel bych za ním a řekl mu, že jsou karty na stole a každý teď jede za sebe.“
Upozorňuje i na skutečnost, že by si měl Ron Dennis v týmu sjednat urychleně pořádek, neboť by mohl prohospodařit oba tituly ve prospěch číhajícího Ferrari…
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.