Stáj McLaren Mercedes je v centru dění nejen kvůli výkonům na dráze a boji o titul mistra světa a Pohár konstruktérů, ale i kvůli vyhrocené situaci mezi jezdci.
Obecně se odborná i laická veřejnost shoduje v tom, že dvojnásobný šampion Alonso nezvládl vyvstalou situaci. „Je dvojnásobným mistrem světa a čekal více pozornosti v týmu než nováček Hamilton,“ uvedl bývalý pilot Alan Jones, kterého doplnil další expilot Hans Joachim Stuck slovy: „Už před několika týdny jsem říkal, že to Alonso nezvládá a hrají mu nervy.“
Rozdílně však už nahlíží na samotný duel obou jezdců, používané zbraně, taktiku a výsledek. Zatímco Stuck se po kvalifikaci na GP Maďarska jednoznačně postavil na stranu Hamiltona, Jones a Surer tak jednostranní nebyli. Australan pak povzbuzuje Alonsa.
„Být v pozici McLarenu, zbavím se Alonsa tak rychle, jak jen to půjde. V Budapešti ukázal svoji povahu, neumí prohrávat,“ prohlásil Stuck.
Marc Surer se na maďarskou kvalifikační anabázi dívá z jiného pohledu. „Ano, Alonso přibrzdil Lewise schválně. Ron Dennis v boxech strhl sluchátka z hlavy, což by za normálních okolností tak dramaticky neudělal. Ale později se Alonsa zastávali. Proč? Vedení závodu mělo k dispozici celou komunikaci stáje a Dennis musel údajně dvakrát nebo třikrát před incidentem v boxech žádat Hamiltona, aby pustil Alonsa před sebe.“
Jones dále připomíná, že vždy je nutné porazit týmového kolegu, pak můžete myslet na něco více. „Osobně bych využil všech triků a možností. Tím co udělal Alonso v boxech, dal Hamiltonovi lekci.“ Bývalý pilot Williamsu soudí, že může nastat i situace, kdy bude potřebovat Brit pomoc svého stájového kolegy. „Šel bych za ním a řekl mu, že jsou karty na stole a každý teď jede za sebe.“
Upozorňuje i na skutečnost, že by si měl Ron Dennis v týmu sjednat urychleně pořádek, neboť by mohl prohospodařit oba tituly ve prospěch číhajícího Ferrari…
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.