FERRARI REVIEW; První a třetí místo na startu proměnila italská stáj jen v osm bodů za Massovo druhé místo v cíli závodu plného zvratů. Šéf týmu Jean Todt přiznal, že GP Evropy skončila pro Scuderii zklamáním.
Jean Todt, šéf týmu Měli jsme velmi konkurenceschopný vůz, ale v závěru máme jen osm bodů. Proměnlivé počasí přineslo Felipemu ztrátu vítězství, které by si dnes nesporně zasloužil. Bohužel trpěl jeho vůz vibracemi při použití pneumatik do mokra, díky čemuž se vůz špatně ovládal. Jsme zklamáni i za Kimiho, neboť musel zastavit ve třicátém pátém kole díky potížím s hydraulikou. Musíme zjistit příčinu, ale ukazuje se, že bez spolehlivosti daleko nedojedeme.
Felipe Massa, 2. Druhé místo má pro mne trochu hořkou příchuť. Měl jsem dobrý závod až do posledního deště. Po výměně pneumatik za mokré jsem ihned cítil vibrace, díky čemuž se změnilo vyvážení, přitom jsem byl na začátku závodu na vodě rychlý. Na začátku to bylo fajn, dokázal jsem se za těch těžkých podmínek udržet na dráze, ale závěr už tak příjemný nebyl. Ale to jsou závody a musím to akceptovat. Situace s Fernandem? Byl jsem kousek od výbuchu, ale pak se omluvil a to je vše. Co je důležité je to, že jsem si polepšil v šampionátu jezdců.
Kimi Raikkonen, odstoupil Jsem zklamaný a moc. Byl jsem v dobré pozici těsně za Felipem a Alonsem, vůz byl skutečně velice rychlý a já věřil, že mám šanci vyhrát. Ale postupně začala zlobit hydraulika. Začal jsem ztrácet a pak musel zastavit. Ztráta na čelo šampionátu se nezměnila a uvidíme co přinese dalších sedm závodů. Máme rychlý vůz, ale musíme zlepšit spolehlivost.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.