Francouzský tým vyhrál v letech 2005 a 2006 spolu s Fernandem Alonsem titul mistra světa. Letošní sezona je však o něčem úplně jiném a pro tým je cílem vůbec bodovat.
Dlouhá léta dával šéf týmu Flavio Briatore na odiv efektivitu stáje. Na rozdíl od Ferrari či McLarenu trávili méně času na dráze a více simulacemi v počítači a v aerodynamickém tunelu. Špičkový tým však ztratil kontakt se špičkou. Co bylo důvodem?
Šéfinženýr stáje z Enstone Pat Symonds přiznal, že nebylo snadné najít přesnou příčinu, ale stále více bylo zřejmé, že je na vině aerodynamika. Ta byla přitom paradoxně v minulosti velmi silnou stránkou francouzských monopostů.
„Pokud dáme do našeho simulátoru závodního okruhu data z aerodynamického tunelu, dosahujeme časy srovnatelné s Ferrari a McLarenem," připustil Symonds. Na dráze je však vůz daleko pomalejší a Fisichella s Kovalainenem bojují s týmy středu pole.
„Nemám rád slova jako arogance nebo domýšlivost, ale zdá se, že se jim nebudu moci vyhnout. Po několik roků jsme se dívali na náš aerodynamický tunel jako na vynikající prezentaci chování vozu na dráze. Nekontrolovali jsme tolik naše výstupy a později nevěřili náznakům, že by nás mohl poslat dolů. Nyní se tak bohužel stalo."
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.