V britském Brackley sídlící tovární tým japonské automobilky Honda dnes oficiálně potvrdil současnou jezdeckou dvojici Button – Barrichello i pro sezonu 2008.
Přestože letošní špatné výkony jsou daleko od plánů na boj o titul, v jezdcích vedení stáje problém nevidí.
„Když jsem přišel v roce 2006 do Hondy, chtěl jsem být nápomocen budování dlouhodobě úspěšného týmu. Letos je to pro nás těžké, ale věřím tomu, že se situace obrátí a půjdeme s výkony nahoru. K našemu už nyní technicky silnému týmu se přidají další posily, to nás také posune kupředu,“ uvedl Rubens Barrichello, který se po odchodu z Ferrari na stupně vítězů neprosadil.
Také jeho kolega Button zřejmě vzal prodloužení smlouvy zavděk, neboť jeho přestupové akcie nemají aktuálně příliš vysokou hodnotu a vyjma Toyoty nepřichází v úvahu jediné možné angažmá u jiného továrního týmu.
„Letošní sezona je mizerná, ale v posledních závodech jsme šli s výkonem nahoru. Náš tým posilní noví lidé s cennými zkušenostmi. Stáje procházejí dobrými i horšími časy, věřím, že teď už to půjde jen tím správným směrem,“ prohlásil Jenson Button.
Co se týče testovacích pilotů, týmové prohlášení nic bližšího nespecifikovalo. Zda bude hlavním testmanem Rakušan Klien nebo někdo jiný, přinese až budoucnost.
Šéf týmu Nick Fry dnes uvedl: „Uvidíme jak dopadne jednání se Spykerem, který projevil o Christiana zájem. Určitě mu nebudeme stát v cestě."
Klien minulý týden ve Spa testoval oranžový monopost a netajil se zájmem o návrat na startovní rošt už v letošní a možná celé příští sezoně. „Vše je ještě otevřené," uvedl po testech expilot Jaguaru a Red Bull.
Honda tak může v krátkém čase ztratit dalšího testmana, který má zájem raději startovat za papírově slabší stáj. Loni odešel k Super Aguri Anthony Davidson.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.
Během sezóny 2024 F1 byl McLaren často předmětem pozornosti producentů Drive to Survive. Ačkoliv se v Wokingu nemuselo nutně jednat o přímý konflikt, objevila se tam kontroverze, která vzbudila pozornost.
Strategická inženýrka Red Bullu Hannah Schmitz využívá svou pozici k motivaci žen v motorsportu. Jako jedna z nejvýraznějších žen v paddocku ukazuje, že F1 není jen mužská záležitost. Svým působením otevírá dveře talentovaným a odhodlaným bez ohledu na pohlaví.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.