Demonstrativní monacké vítězství dua McLarenu okořenilo letošní šampionát a ke Kanadě se upírají zvědavé zraky. Podaří se Ferrari znovu zvítězit, nebo potvrdí McLaren svoji formu i na rychlých okruzích?
Šéf Mercedes Motorsport Norbert Haug je přesvědčen o tom, že hlavní silou stáje z Wokingu je dvojice jezdců. Fernando Alonso jako dvojnásobný šampion s důležitými zkušenostmi a mladičký Lewis Hamilton s obrovským nadáním.
„Lewis je dlouhodobým členem naší rodiny, investovali jsme do něj skutečně hodně, ale on se toho také hodně naučil a dokáže se výborně vyrovnávat s tlakem, který je na jeho osobu čím dál větší. Také Fernando je vystaven novému tlaku, nejde jen o přestup do nového týmu, ale i o rychlost týmového kolegy,“ uvedl Norbert Haug.
On sám je přesvědčen o tom, že právě tato situace je pro McLaren tím pravým hnacím motorem, nejen technický vývoj jejich vozu. Pro konkurenceschopnost týmu je mnohem lepší mít dva skutečně vyrovnané jezdce. „Výhodou je to pro tým i diváky, kteří se mohou těšit na ostré souboje. Tato situace nás těší více, než mít mezi jezdci kvalitativní rozdíl.“
Nadcházející okruhy v Severní Americe se jezdí s malým přítlakem. Při simulacích na okruhu Paul Ricard se zdálo být lépe připraveno Ferrari. „Pro Montreal je potřeba nízkého přítlaku a McLaren má připraveno několik novinek a vylepšení.“
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.
Alain Prost, čtyřnásobný mistr světa Formule 1, čelí nenávistným zprávám na sociálních sítích kvůli své rivalitě s Ayrtonem Sennou, která ho pronásleduje i po více než 30 letech. Tato minulost se stala nevyhnutelnou součástí jeho života. Prezident FIA Mohamed Ben Sulayem vyjádřil podporu Prostovi a pokračuje v boji proti urážkám v online prostředí.
Sezóna Formule 1 v roce 2025 slibuje být jednou z nejzajímavějších a nejdiskutovanějších v posledních letech. Britská média se zaměřují na několik klíčových témat, která budou formovat nadcházející ročník.
Johnny Herbert tvrdí, že by bylo logické, kdyby Max Verstappen zvažoval návrat ke spolupráci s Adrianem Neweym a Hondou v týmu Aston Martin.
Flavio Briatore, výkonný poradce týmu Alpine, v dokumentu Drive to Survive bez servítek vyjádřil svůj názor na Estebana Ocona. Bývalý šéf Renaultu nešetřil kritikou a jasně dal najevo, co si o budoucím jezdci Haasu pro sezonu 2025 skutečně myslí.
Max Verstappen v posledních dnech varuje své fanoušky na možné technické problémy v úvodu sezóny, což se odráží v opatrných vyjádřeních z tábora Red Bullu. I přesto však Bernie Ecclestone věří, že titul i letos skončí v rukou holandského pilota.
Během zimní přestávky FIA informovala týmy Formule 1 o revizi technické směrnice, která se zaměřuje na testování pružnosti předních křídel.