Ferrari slaví vítězství, ale bez Räikkönena. Toho i u Ferrari začínají pronásledovat technické potíže. Massa byl v první zatáčce možná až příliš nekompromisní a potom už jej nikdo neohrožoval.
Jean Todt, šéf stáje Pole-position, vítězství a nejrychlejší kolo závodu - už podruhé za sebou. Felipe Massa odjel další závod bez ztráty kytičky. Dnes byl opravdu skvělý ve skvělém autě Ferrari. Byl to vzrušující závod, hlavně na začátku. Duel na startu mezi Felipem a Alonsem, Kimiho odstoupení kvůli porušenému vedení k alternátoru, plameny při první zastávce... Druhá část závodu byla pod Felipeho kontrolou, byl to jeho poklidný příjezd k nádhernému vítězství. Víme, že jednou z hlavních přísad vítězství je spolehlivost, kterou jsme letos už podruhé postrádali, tentokrát v případě Kimiho. Kvůli tomu jsme navzdory třem vítězstvím a čtyřem pole-position zase druzí v obou šampionátech. Naši soupeři jsou silní. Je těžké letos cokoliv předpovídat. Víme, co je potřeba udělat, a jak důležitá bude podpora všech našich technologických partnerů.
Kimi Räikkönen Upřímně, nemám moc co říct. Snad jen, že jsem velice zklamaný. Na startu se přede mne dostal Hamilton, ale díky souboji Felipeho s Fernandem jsem se dostal zpět na třetí příčku. Jelo se mi dobře a mohl to být dobrý výsledek, ale najednou se objevil nějaký problém s elektrikou a mohl jsem jet tak akorát do garáže. Ztratil jsem cenné body, ale ještě nás čeká třináct závodů."
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.