Sběratel čtvrtých míst Heidfeld měl závod narušen několika technickými problémy, ale výborně jej zastoupil Kubica, který měl po celý víkend lepší formu.
Robert Kubica, 4. místo Jsem velmi spokojený, protože to byl leto můj první závod bez problémů. Dnes mi vyšlo úplně všechno. Já i vy teď vidíme výsledek. Mohl jsem bojovat o přední místa a to jsem také dělal. Podařilo se mi odjet dobrý a vyrovnaný závod, přestože se mi ve střední části závodu hodně opotřebovávaly pneumatiky, když jsem jezdil za Alonsem a Coulthard se rychle přibližoval. Ale měli jsme to pod kontrolou. Po druhé zastávce jsem mohl zase zabrat a Coulthardovi se vzdálit. Teď musíme tímto směrem pokračovat.
Nick Heidfeld, nedokončil Nakonec to vypadalo na problém s převodovkou. Ale závod byl ztracen už dříve, když mi nevyšla ta zastávka v boxech. Nevím proč, ale pravé přední kolo bylo uvolněné. Musíme se na to podívat a zjistit, jak se to stalo. Těch 24 kol do první zastávky mi vycházelo skvěle. Tankoval jsem hodně pozdě a i druhý stint jsem měl naplánovaný dost dlouhý. Alonso nebyl moc rychlý. Myslím, že jsem měl šanci dojet na bedně.
Mario Theissen, ředitel BMW Motorsport Z výsledku máme smíšené pocity. Dnes odpadlo osm aut, to je hodně, a bohužel se to týkalo i nás. Zřejmě kvůli převodovce. Ale jak jsme zklamaní my a Nick, tak se můžeme radovat s Robertem. Vybojoval naše čtvrté čtvrté místo, odjel skvělý závod a náš tým je zase o něco jistěji na třetím místě v poháru konstruktérů. Celkově můžeme být spokojeni.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.