ŠPANĚLSKO - NEJRYCHLEJŠÍ KOLA ZÁVODU: Felipe Massa má po zisku pole-position a vítězství i nejrychlejší kolo závodu. Lewis Hamilton a Fernando Alonso jsou za ním.
Hamilton ztratil v nejrychlejším kole na Massu 0,2s, další desetinu za ním je nejrychlejší kolo Alonsa. Velmi rychlé kolo zajel před svou druhou zastávkou Kovalainen, který jel na tři pit-stopy. Až šestý je Räikkönen - ten musel ze závodu odstoupit dříve, než stihl vyprázdnit nádrž.
Osmý a desátý čas patří Coulthardovi a Rosbergovi, kteří se v posledních kolech utkali o páté místo. Piloti Super Aguri jsou oba až ve druhé desítce, ale s rozumnou strategií si Takuma Sato odváží zasloužený bod.
U Spykeru dostal Albers znovu na frak od Sutila a potvrzují to i časy z jejich nejrychlejších kol. Buttonovy a Barrichellovy časy dokazují stále příliš malou konkurenceschopnost vozů Honda.
Nejrychlejší kola Velké ceny Španělska 2007: 1. Felipe Massa - Ferrari - 1:22.680 (14) 2. Lewis Hamilton - McLaren - 14:34:19 202.205 1:22.876 (20) 3. Fernando Alonso - McLaren - 14:30:13 201.986 1:22.966 (17) 4. Heikki Kovalainen - Renault - 14:52:21 201.952 1:22.980 (32) 5. Robert Kubica - BMW - 14:34:30 201.590 1:23.129 (20) 6. Kimi Räikkönen - Ferrari - 14:16:17 200.754 1:23.475 (7) 7. Nick Heidfeld - BMW - 1:23.483 (22) 8. David Coulthard - Red Bull - 1:23.524 (18) 9. Giancarlo Fisichella - Renault - 1:23.560 (57) 10. Nico Rosberg - Williams - 1:23.693 (60) 11. Ralf Schumacher - Toyota - 1:24.003 (37) 12. Takuma Sato - Super Aguri - 1:24.110 (23) 13. Jenson Button - Honda - 1:24.186 (64) 14. Rubens Barrichello - Honda - 1:24.287 (16) 15. Anthony Davidson - Super Aguri - 1:24.291 (59) 16. Adrian Sutil - Spyker - 1:25.191 (57) 17. Vitantonio Liuzzi - Toro Rosso - 1:25.207 (18) 18. Christijan Albers - Spyker - 1:25.260 (61) 19. Jarno Trulli - Toyota - 1:26.094 (6) 20. Scott Speed - Toro Rosso - 1:26.238 (6) 21. Mark Webber - Red Bull - 1:26.323 (4)
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.