ŠPANĚLSKO - TISKOVÁ KONFERENCE: Felipe Massa (Ferrari), Lewis Hamilton (McLaren), Fernando Alonso (McLaren)
Felipe Massa, vítěz V první zatáčce to pro nás bylo pro oba trochu divné. První zatáčka je při všech těch okolnostech hodně důležitá. V Malajsii jsem to v první zatáčce ztratil, tak jsem tady nic vzdát nechtěl. Bylo to riziko. Bylo to hodně těsné, dotkli jsme se. Snažil se mě tlačit dovnitř, byl to lehký dotek. Nejtěžší částí závodu byl start, potom už se mi dařilo ujíždět a všechno fungovalo, závod jsem měl ve svých rukou. Dával jsem pozor na motor, byl to s ním druhý závod. Jen jsem sledoval svůj náskok a jel jsem jak jsem potřeboval.
Lewis Hamilton, 2. místo Mohu jen zopakovat, že prožívám svůj sen. Je to tak. Tak pilně jsem pracoval a teď vedu šampionát po svých prvních čtyřech závodech, když jsou tu oba největší soupeři, je to neuvěřitelné. Před závodem jsme věděli, že máme dobrou strategii, a že se tady nedá moc předjíždět, takže rozhodující bude první zatáčka. Museli jsme v první zatáčce získat co nejvíc. Dostal jsem se před Kimiho, ale Fernando a Felipe se dotkli a já se dostal před Fernanda. Bylo to těsné, když jsem jej objížděl, málem do mě narazil. Felipemu jsme nemohli stačit, ale jsme zase o krok blíž a jak jsem mu už řekl, dostaneme je brzy. Tým odváděl v posledních čtyřech týdnech skvělou práci a já jsem dělal co bylo v mých silách. Teď jsem spokojený, vedeme pohár konstruktérů.
Fernando Alonso, 3. místo Bohužel jsem v první zatáčce ztratil tři místa. V té chvíli, když jste na čtvrtém místě a máte o trochu méně paliva než soupeři, vítězství je ztraceno.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.