Až na čtvrtý pokus se poprvé v letošní sezóně Heikki Kovalainen a Giancarlo Fisichella probojovali oba do první desítky.
18251V poslední patnáctiminutovce si však už moc nepolepšili. Kovalainen byl tentokrát o tři desetiny rychlejší, ale na lepší než čtvrtou řadu na startu to nestačilo. Fisichella zůstal v TOP-10 jako poslední.
Heikki Kovalainen, 8. místo Auto bylo v první části kvalifikace dobré a věděl jsem, že máme šanci probojovat se až do třetí části. Druhá část mohla být lepší, ale v obou mých měřených kolech mě někdo zbrzdil. Ale myslím, že jsem dnes odvedl dobrou práci a jsem spokojený. Je příjemné dostat se poprvé do finále kvalifikace, ale málo platné, v sobotu se body nerozdělují. To hlavní je teprve před námi a doufejme, že se nám to podaří.
Giancarlo Fisichella, 10. místo V poslední části kvalifikace jsme vyjeli na tvrdých pneumatikách a myslím, že to bylo správné rozhodnutí, protože máme dobrou strategii do závodu. Kvalifikace byla z mého pohledu nebyla moc povedená. Ráno jsem nedokončil testovací program a nebyl jsem s autem úplně spokojený. V první části kvalifikace se mi zdálo, že mám problém s brzdami, tak jsem raději zastavil a pak bylo těžké vůbec postoupit. Potom už to bylo trochu lepší a podle ztráty na ostatní jsme snad udělali nějaký krok kupředu. Teď je mým cílem zajet dobrý závod a pokračovat ve sbírání bodů.
foto: annimages.comMercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.