ŠPANĚLSKO – KVALIFIKACE; Brazilský pilot stáje Ferrari Felipe Massa získal třetí pole position této sezony. V první řadě ho doplní Alonso z McLarenu. Druhá řada patří jejich týmovým kolegům Raikkonenovi a Hamiltonovi.
Až 2,5 minuty po otevření dráhy v rámci první části dnešní kvalifikace vyjel na trať první vůz s Trullim za volantem. V polovině patnáctiminutového limitu překonal do té doby vedoucího Davidsona Hamilton o více než vteřinu a první místo si udržel až do závěru. S technickými problémy se potýkali mechanici Speeda. Potíže Ferrari s přilnavostí pneumatik na španělském okruhu demonstroval Massa, který ale počínající smyk bravurně zvládl. Také Albers měl problémy, ale po výletu mimo dráhu pokračoval v honbě za znovu rychlejším týmovým kolegou. O tom, kdo pro dnešek končí, rozhodovala bitva s časomírou v samém závěru, kdy na poslední chvíli postoupili oba piloti Hondy a Trulli. Mimo hru naopak zůstali Schumacher, Wurz, překvapivě Webber, Sutil, Albers a Speed.
Ve druhé části kvalifikace si odbyl rallye vložku Davidson se Super Aguri. Žlutou fázi způsobil jeho týmový kolega Sato, který zůstal stát na trati s nepojízdným vozem. Nejlepší čas tentokrát dosáhl Massa před Hamiltonem, Raikkonenem a Alonsem. Mimo postupovou šestici zůstali Rosberg, Barrichello, Sato, Button, Davidson a Liuzzi.
Třetí rozhodující část začala honičkou Hamiltona a Raikkonena, Massa za nimi začal o hodně vlažněji. Nejrychlejší čas však zajel v závěru jedoucí Alonso. Pět minut před koncem šel do čela razantní jízdou Hamilton, kterého okamžitě překonal Raikkonen. Dalším průjezdem si vzal zpět prozatímní pole position domácí Alonso. Závěr desítky patřil oběma Renaultům a Coulthardovi. Raikkonen ani Hamilton nedokázali překonat Alonsův čas z poloviny poslední části, až Massa šel o více než dvě desetiny do čela. Dvojnásobný šampion byl však ještě na dráze a rychlejšími průjezdy udržel boj o pole position otevřený až do úplného konce. O tři setiny vteřiny však duel s Brazilcem prohrál. Páté místo na startu získal rychlý a čistě jedoucí Kubica před Trullim a Heidfeldem. Kovalainen dnes překonal zkušenějšího Fisichellu a mezi oba Renaulty se vklínil Coulthard s Red Bull.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.