Piloti McLarenu i Ferrari testovali v Barceloně, kde se o víkendu pojede Velká cena Španělska, první evropský závod v letošní sezóně.
Zatímco Ferrari si věří, že znovu získalo náskok před soupeři, McLaren očekává vyrovnaný souboj od kvalifikace až do cíle závodu, jak tomu bylo v Malajsii a Bahrajnu.
Fernando Alonso: "Našim největším soupeřem by mělo být Ferrari a já před námi vidím velmi napínavou sezónu. Myslím, že ani jednomu z nás se nepodaří vzdálit se ostatním v průběžném pořadí. Letos to nebude možné a uvidíme vyrovnaný souboj do konce sezóny. Pro náš sport to bude největším přínosem. Našim cílem bude zůstat ve vedení šampionátu a zisk celkového vítězství. Je to realistický cíl, jsme v dobré formě. Ve Španělsku a po celý zbytek sezóny se budeme snažit porážet Ferrari i všechny ostatní."
Lewis Hamilton: "Už je to hodně dlouho, co jsme naposled závodili! Nemohu se dočkat, až si to znovu rozdáme na trati. Od posledního závodu nebyl žádný čas na odpočinek. Měl jsem jen pár dní volna po návratu do Anglie, ale hned jsem musel zase do našeho sídla za vývojovým týmem. Aspoň byl čas pracovat pořádně na fyzické kondici. V závodech je to o fyzičce. Circuit de Catalunya je okruh, na kterém je radost závodit. Uvidíme, jak se do závodu promítne nová šikana. Loni jsem si v Barceloně užíval závodní víkend GP2, získal jsem druhé a čtvrté místo. Letos musím vybojovat další body pro sebe i pro Vodafone McLaren Mercedes."
foto: McLaren MercedesMax Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.