Na tehdejší dobu moderní okruh byl postaven v letech 1990-1991 nedaleko Barcelony u městečka Montmeló a od té doby každoročně hostí Velkou cenu Španělska.
Týmům tento katalánský závodní okruh vyhovuje hned z několika důvodů a proto je v posledních patnácti letech zdaleka nejčastějším místem konání předsezónních testů. Především mají týmy vyzkoušeno, že zde mohou testovat aerodynamické součásti použitelné téměř na všech ostatních okruzích. Za druhé je okruh dobře dostupný z týmových základen, je v Evropě. A za třetí je zde poměrně teplo i v zimních měsících.
Na návrhu okruhu se podílel bývalý pilot Minardi Luis Perez Sala a snad proto mají dodnes tento okruh v oblibě všichni piloti. Nabízí dlouhou rovinku a velmi rychlé zatáčky. To už tak docela neplatí od letošní sezóny - v zimě byla nejrychlejší dvojice zatáček před vjezdem na cílovou rovinku nahrazena z bezpečnostních důvodů pomalou šikanou.
Fernando Alonso, pilot stáje McLaren, před svým domácím závodem v rodném Španělsku: "Šikana před poslední zatáčkou bude zajímavá. Původní poslední dvě zatáčky mi budou chybět, protože byly zábavné, ale takhle bude jednodušší dostat se do aerodynamického stínu a tím se výrazně usnadní předjíždění na konci cílové rovinky."
foto: annimages.comMax Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.