BARCELONA - 1. DEN; Kimi Raikkonenovi a Ferrari patří nejlepší čas prvního dne testů na španělském okruhu blízko Barcelony, na kterém se uskuteční i nejbližší Grand Prix. Fin zajel své nejlepší kolo o šest desetin vteřiny rychleji než druhý Sato.
Pilot Super Aguri byl dnes nesporně příjemným překvapením, a i když zajel své maximum s kvalifikačním nastavením, v týmu vládla s novou aerodynamikou a novou převodovkou pochopitelná spokojenost. Třetí čas dne patřil de la Rosovi s McLarenem, který se věnoval testům aerodynamiky.
O novém radikálně řešeném předním spoileru jsme vás již informovali odpoledne, Španěl je s odvedenou prací spokojen. „Udělali jsme nějaké pokroky s aerodynamikou, pokračovali jsme na práci z Menorcy. Fernando bude pokračovat zítra s dalšími novými prvky a uvidíme, jak se věci budou mít," prohlásil testman McLarenu. Čeká nás snad zítra další takové netradiční aerodynamické řešení, jako dnešní průběžný horní díl předního spoileru?
Další časy patřily Ralfovi Schumacherovi, Heidfeldovi, Barrichellovi a Piquetovi. Po delší přestávce se za volant Spykeru vrátil Adrian Valles, který však v páté zatáčce nezvládl řízení a narazil do pneumatikové bariéry. Vůz byl jen lehce poškozen.
O hodně hůře skončil Nakajima s Williamsem, který měl nejprve ráno technické problémy, aby po obědě poslal vůz v rychlosti kolem 200 km/h do bariéry z pneumatik také. V případě stáje z Grove bylo poškození vozu výrazně větší a bude otázka, zda se podaří mechanikům připravit vůz do provozuschopného stavu pro zítřejší práci Nicka Rosberga.
Premiéry ve Formuli 1 se konečně dočkal van der Garde, v jehož případě právníci Super Aguri a Spykeru konečně našli řešení situace dvou podepsaných smluv na pozici testovacího pilota.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.