Předsezonní očekávání a realita jsou v případě Red Bull Racing diametrálně vzdáleny. Tým nezískal zatím ani bod, vrcholem sezony je desáté místo Webbera. Coulthard cílem ještě neprojel. Při Grand Prix Španělska by tomu mohlo být jinak, ale také nemuselo.
Šéf týmu Christian Horner potvrdil, že při prvním evropském závodě bude RB3 výrazně aktualizován. Při testech na okruhu Catalunya příští týden chce Red Bull vyzkoušet nejen úpravy aerodynamiky, ale i novou převodovku, která umožňuje řadit bez přerušení hnací síly. Její nasazení bylo plánováno až v kanadské Grand Prix, ale konkurence nespí a Red Bull potřebuje výsledky. V případě úspěšných výsledků při testech bude použita už při GP Španělska.
„Vynecháme-li Spyker, všechny týmy už používají převodovku CVT," konstatuje bývalý pilot F1 a současný poradce Milton Keynes Helmut Marko. „Musíme ji zkusit použít už v Barceloně, neboť takhle ztrácíme při každém přeřazení."
„Kromě toho bude upravena i aerodynamika, ale ne proto, že by ta z úvodu sezony nefungovala, ale proto, že jsme od začátku měli v plánu její úpravy při návratu do Evropy," dodal Rakušan.
Vůz RB3 demonstroval v prvních závodech rychlost, ale spolehlivost za ní výrazně pokulhávala. Případné nasazení nové převodovky bez dostatečného vyzkoušení může být znovu příčinou potíží, ale oba jezdci se shodují v tom, že je v současné chvíli pro RBR důležitější dosažení dobré rychlosti, než jezdit spolehlivě, ale daleko za body.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“