Druhý tým Dietricha Mateschitze měl být něco jako školka pro Red Bull Racing, a to jak po stránce zázemí, tak i jezdců. Vedení Toro Rosso ale připustilo, že současná situace v F1 může přinést změnu této filosofie.
Zkušenost totiž ukázala, že Klien, Liuzzi a ani Speed nedosáhli kvalit veterána startovního pole Coultharda Před odchovanci juniorského programu Red Bull dostal přednost Webber.
Vedení přípravné stáje sice letos pokračuje s loňským duem, ale potvrzení Speeda bylo dlouho nejisté. V této době se hovoří o jednáních mezi Faenzou a trojnásobným šampionem Champ Car Bourdaisem o smlouvě pro příští rok.
„Současná F1 je velice vyrovnaná. Máme tu šest automobilek a musíte pracovat velmi tvrdě, aby jste nebyli na posledních místech," prohlásil šéf Toro Rosso Franz Tost. „A pokud máte dva mladé jezdce, je snadné být na posledních pozicích."
Spolumajitel Toro Rosso Gerhard Berger v podstatě souhlasí, ale zdůrazňuje, že on sám preferuje mladé piloty. „Obecně preferujeme mladé piloty, já obzvlášť, ale není jejich první rok snadný, platíte za řadu možných chyb. Ale v konečném důsledku my potřebujeme mít 100% výkonu a je jedno, jaký věk nebo národnost kdo má."
Ač to nebylo řečeno přímo, je velmi pravděpodobné, že i menší z dvojice týmů Red Bull sáhne po zkušeném jezdci a doplní ho mladým pilotem.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.