Hamilton má velmi reálnou šanci zítra doplnit svoji řadu třetího a druhého místa vítězstvím ve svém třetí grand prix v kariéře.
Britský nováček, který minule předvedl rychlost i zkušenosti veterána, zítra odstartuje z první řady. Týmovému kolegovi, úřadujícímu dvojnásobnému šampionovi Fernandovi Alonsovi, nadělil v jediném kvalifikačním kole více než dvě desetiny sekundy. Poprvé se jede na okruhu, který Hamilton znal před vstupem do F1, a poprvé je rychlejší než Alonso. Ale body se rozdělují až v cíli závodu.
Levis Hamilton (2.) Je to lepší a lepší. Ale není to snadné. Fouká proměnlivý vítr a nikdy nevíte, co s vámi udělá. Ale myslím, že tvrdá práce se vyplatila a dohnali jsme ztrátu na Ferrari. A pořád se máme v čem zlepšovat. Zítra bude rozhodující start. První zatáčka je daleko a pod kopcem. Ale už jsem tady závodil, takže mám podstatně více zkušeností, než na prvních dvou okruzích.
Fernando Alonso (4.) Druhá řada byla tím nejlepším, co jsem dnes mohl získat. Ale zítra bychom měli být schopni bojovat o stupně vítězů. Dá se tady na mnoha místech předjíždět, takže to bude určitě zajímavá podívaná pro diváky. My jsme vyrovnaní s Ferrari, což je lepší, než jsme čekali. Oni budou mít trochu výhodu, protože jsou na čisté straně dráhy. Ale zadarmo nic nedostanou. Myslím, že si klidně můžeme věřit.
foto: McLaren MercedesMercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.