Hamilton má velmi reálnou šanci zítra doplnit svoji řadu třetího a druhého místa vítězstvím ve svém třetí grand prix v kariéře.
Britský nováček, který minule předvedl rychlost i zkušenosti veterána, zítra odstartuje z první řady. Týmovému kolegovi, úřadujícímu dvojnásobnému šampionovi Fernandovi Alonsovi, nadělil v jediném kvalifikačním kole více než dvě desetiny sekundy. Poprvé se jede na okruhu, který Hamilton znal před vstupem do F1, a poprvé je rychlejší než Alonso. Ale body se rozdělují až v cíli závodu.
Levis Hamilton (2.) Je to lepší a lepší. Ale není to snadné. Fouká proměnlivý vítr a nikdy nevíte, co s vámi udělá. Ale myslím, že tvrdá práce se vyplatila a dohnali jsme ztrátu na Ferrari. A pořád se máme v čem zlepšovat. Zítra bude rozhodující start. První zatáčka je daleko a pod kopcem. Ale už jsem tady závodil, takže mám podstatně více zkušeností, než na prvních dvou okruzích.
Fernando Alonso (4.) Druhá řada byla tím nejlepším, co jsem dnes mohl získat. Ale zítra bychom měli být schopni bojovat o stupně vítězů. Dá se tady na mnoha místech předjíždět, takže to bude určitě zajímavá podívaná pro diváky. My jsme vyrovnaní s Ferrari, což je lepší, než jsme čekali. Oni budou mít trochu výhodu, protože jsou na čisté straně dráhy. Ale zadarmo nic nedostanou. Myslím, že si klidně můžeme věřit.
foto: McLaren MercedesMax Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.