Hamilton má velmi reálnou šanci zítra doplnit svoji řadu třetího a druhého místa vítězstvím ve svém třetí grand prix v kariéře.
Britský nováček, který minule předvedl rychlost i zkušenosti veterána, zítra odstartuje z první řady. Týmovému kolegovi, úřadujícímu dvojnásobnému šampionovi Fernandovi Alonsovi, nadělil v jediném kvalifikačním kole více než dvě desetiny sekundy. Poprvé se jede na okruhu, který Hamilton znal před vstupem do F1, a poprvé je rychlejší než Alonso. Ale body se rozdělují až v cíli závodu.
Levis Hamilton (2.) Je to lepší a lepší. Ale není to snadné. Fouká proměnlivý vítr a nikdy nevíte, co s vámi udělá. Ale myslím, že tvrdá práce se vyplatila a dohnali jsme ztrátu na Ferrari. A pořád se máme v čem zlepšovat. Zítra bude rozhodující start. První zatáčka je daleko a pod kopcem. Ale už jsem tady závodil, takže mám podstatně více zkušeností, než na prvních dvou okruzích.
Fernando Alonso (4.) Druhá řada byla tím nejlepším, co jsem dnes mohl získat. Ale zítra bychom měli být schopni bojovat o stupně vítězů. Dá se tady na mnoha místech předjíždět, takže to bude určitě zajímavá podívaná pro diváky. My jsme vyrovnaní s Ferrari, což je lepší, než jsme čekali. Oni budou mít trochu výhodu, protože jsou na čisté straně dráhy. Ale zadarmo nic nedostanou. Myslím, že si klidně můžeme věřit.
foto: McLaren Mercedes
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.