BAHRAJN, KVALIFIKACE - Felipe Massa na Ferrari zítra znovu odstartuje z pole-position. Do první řady se po jeho boku postaví Lewis Hamilton s McLarenem.
První část kvalifikace zvládl nejlépe Felipe Massa s Ferrari. Mezi nepostupující šestkou je letos poprvé Takuma Sato se Super Aguri. Anthony Davidson mu nadělil nedostižitelných 0,7s a udržel si tím poslední postupovou příčku. Pomalejší než Sutil se Spykerem je David Coulthard. Nejpomalejším byl Christijan Albers, který ve svém závěrečném měřeném kole chyboval a nevešel se do zatáčky. Nepostupují také oba piloti Toro Rosso.
Felipe Massa nedal nikomu šanci ani v druhé patnáctiminutovce, kde překonal o 0,4s Hamiltona a o 0,5s svého týmového kolegu Räikkönena. Alonso se propadl na páté místo za letos tradičně čtvrtého Heidfelda. Do první desítky i v Bahrajnu postoupil Webber s Red Bullem. Zadařilo se také Rosbergovi na Williamsu, zatímco jeho zkušenější kolega Wurz zůstal těsně za TOP-10. Posledním postupujícím je se štěstím Fisichella, v poslední části bude jen jeden Renault. Hondy zůstaly na posledních místech.
Brazilec Massa se prvního místa nevzdal ani v závěrečné kvalifikaci, kde si postupným zrychlováním průběžně udržoval nejlepší čas. Lewis Hamilton poprvé poráží Fernanda Alonsa a na třetí místo odsunuje druhé Ferrari s Kimim Räikkönenem. Fisichella si nakonec polepšil na 7. čas, ale pro Renault je dnešní kvalifikace dalším slabým výsledkem. U BMW byl znovu lepší Heidfeld. Mark Webber si ve všech třech kvalifikačních patnáctiminutovkách udržel 8. nejlepší čas. Nico Rosberg první desítku na startovním roštu uzavře.
foto: Scuderia FerrariMax Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.