BAHRAJN, KVALIFIKACE - Felipe Massa na Ferrari zítra znovu odstartuje z pole-position. Do první řady se po jeho boku postaví Lewis Hamilton s McLarenem.
První část kvalifikace zvládl nejlépe Felipe Massa s Ferrari. Mezi nepostupující šestkou je letos poprvé Takuma Sato se Super Aguri. Anthony Davidson mu nadělil nedostižitelných 0,7s a udržel si tím poslední postupovou příčku. Pomalejší než Sutil se Spykerem je David Coulthard. Nejpomalejším byl Christijan Albers, který ve svém závěrečném měřeném kole chyboval a nevešel se do zatáčky. Nepostupují také oba piloti Toro Rosso.
Felipe Massa nedal nikomu šanci ani v druhé patnáctiminutovce, kde překonal o 0,4s Hamiltona a o 0,5s svého týmového kolegu Räikkönena. Alonso se propadl na páté místo za letos tradičně čtvrtého Heidfelda. Do první desítky i v Bahrajnu postoupil Webber s Red Bullem. Zadařilo se také Rosbergovi na Williamsu, zatímco jeho zkušenější kolega Wurz zůstal těsně za TOP-10. Posledním postupujícím je se štěstím Fisichella, v poslední části bude jen jeden Renault. Hondy zůstaly na posledních místech.
Brazilec Massa se prvního místa nevzdal ani v závěrečné kvalifikaci, kde si postupným zrychlováním průběžně udržoval nejlepší čas. Lewis Hamilton poprvé poráží Fernanda Alonsa a na třetí místo odsunuje druhé Ferrari s Kimim Räikkönenem. Fisichella si nakonec polepšil na 7. čas, ale pro Renault je dnešní kvalifikace dalším slabým výsledkem. U BMW byl znovu lepší Heidfeld. Mark Webber si ve všech třech kvalifikačních patnáctiminutovkách udržel 8. nejlepší čas. Nico Rosberg první desítku na startovním roštu uzavře.
foto: Scuderia Ferrari
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.