Mezi osobnostmi, jež zavítaly do Bahrajnu, je i David Richards, bývalý šéf stáje BAR Honda a majitel společnosti Prodrive, která se pilně připravuje na svůj debut v příštím roce.
Brit je s přípravou projektu Formule 1 spokojen a v základních směrech jde vše podle plánu. Přiznal však, že jednání s Ford Motor Company o koupi automobilky Aston Martin ho donutily soustředit pozornost i jinam.
Prodrive svůj vůz nestaví, i nadále pokračuje v původním plánu zákaznické vozy kupovat. Do výběrového řízení ke vstupu jediného jednoho nového týmu od roku 2008 do F1 se přihlásil s podmínkou, že bude možné zákaznické vozy používat a FIA tuto podmínku respektovala.
Richards má sice nabídky od tří týmů na koupi zákaznického vozu, ale podle jeho slov je jedna možnost už ujednána k oboustranné spokojenosti. Na otázku, zda jde o McLaren odpověděl: „Nic neprozradím, doufám ale, že v létě při GP Velké Británie vše představíme, včetně sponzorů a možná i jezdců.“ S největší pravděpodobností půjde o jednoho zkušeného pilota a jednoho nadějného mladíka.
Spekulovalo se o tom, že stáj vstoupí do F1 pod názvem Aston Martin, ale Richards tuto možnost znovu odmítl. „Z krátkodobého hlediska určitě ne, možná za pět let, uvidíme.“
Dalším probíraným tématem bylo, že Prodrive své místo prodá někomu jinému, což zkušený Brit jednoznačně odmítl. „To místo na prodej nebylo, není a nebude.“
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“