BAHRAJN PREVIEW; Jen týden dělí druhý a třetí závod mistrovství světa Formule 1. Z horké Malajsie zamířil celý kolotoč na další okruh navržený Hermanem Tilkem, tentokrát uprostřed pouště, kde je pravděpodobnější bouře písečná, jak deštivá.
Třicet kilometrů jihozápadně od hlavního města bahrajnského království Manamy se prostírá uprostřed písku 5,411 kilometru dlouhá závodní dráha Sakhir s tribunami pro 50 000 diváků. Historie tratě započala projekční přípravou v roce 2002 a první závod Formule 1 hostila o dva roky později. Rekord drží Michael Schumacher s hodnotou 1:30,252.
Zatímco před závodem v Malajsii byl hlavním favoritem tým Ferrari, sázkaři mají tento víkend podobné kursy na stáj vzpínajícího se koně i konkurenční McLaren, jenž získal minulou neděli double. V Poháru konstruktérů zvýšil McLaren svůj náskok před Ferrari na devět bodů, třetí BMW Sauber ztrácí dalších třináct. Čtvrté místo patří Renaultu před Toyotou a Williamsem.
V hodnocení jezdců je situace poněkud vyrovnanější, v obou předchozích závodech stanuli totiž na stupních vítězů stejní jezdci, jen v jiném pořadí. Tabulku vede obhájce titulu Alonso o dva body před Raikkonenem. Třetí Hamilton ztrácí další dva body. Blízko je i spolehlivý a rychlý Heidfeld. Massa a Fisichella se dělí o páté místo.
Situace v rozložení sil skutečně není jasná. Oba přední týmy mají na svém kontě přesvědčivé vítězství, kdo bude v Bahrajnu lépe připraven? McLaren byl naposledy velmi rychlý, ale v Bahrajnu nebude takové horko jako v Malajsii, lze tudíž očekávat menší přilnavost pneumatik, zvýšenou všudypřítomným pískem. S přihlédnutím k australskému vítězství a předsezónní testům na zdejším okruhu tyto skutečnosti favorizují spíše Ferrari.
„Myslím si, že víme jak vyzrát na Ferrari. Doufám, že se vše podaří a nezradí technika. Každý dovezený bod je důležitý a já udělám maximum pro vítězství,“ tvrdí ale dvojnásobný šampion Alonso za McLaren. U Ferrari se pozornost upírá především k Raikkonenovi, jenž se těší na nové srdce jeho monopostu. „V Bahrajnu budu mít nový motor, pokud bude vše v pořádku, měli bychom mít stejnou formu jako v Austrálii,“ kontroval nevzrušeně Fin.
Třetí v pořadí Hamilton žije svůj sen, tak to alespoň nazval mistr světa z roku 1996 Damon Hill, který předpokládá spolu s mnoha dalšími osobnostmi, že talentovaný mladík má schopnosti vyhrát svoji první Grand Prix už tuto nebo některou další neděli. V Malajsii znovu zazářil i Nico Rosberg s Williamsem, který je nejlépe postaveným jezdcem průběžného pořadí startujícím za soukromý tým. „Bahrajn mi sedí, máme rychlost, ale musíme zvládnout dobře nastavení vozu. Doufám, že získám ztracené body z Malajsie.“
Volné tréninky startují již v pátek 13. dubna v 9 hodin našeho času. Sobotní kvalifikace započne ve 13 hodin a v neděli se vozy seřadí na startu GP Bahrajnu v 13:30.
Foto: McLaren MercedesRoman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“