Manažer stáje Renault odmítá, že by zhoršení konkurenceschopnosti Renaultu a vzkříšení McLarenu bylo odchodem a příchodem dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa.
Alonso na konci minulého roku opustil Renault a přestoupil k McLarenu. Zatímco Räikkönen nedokázal s McLarenem vyhrát celou minulou sezónu, Alonsovi se to povedlo hned na druhý pokus. Renault bojuje daleko za silnou čtveřící rudých a stříbrných šípů.
Steve Nielsen, manažer stáje Renault F1: "Příčinou našich problémů není Fernandův odchod. Kdybychom najednou ztráceli dvě nebo tři desetiny, dalo by se říct, že o to by byl Fernando rychlejší, protože je to bezpochyby skvělý pilot, ale to jsou nakonec i naši současní piloti. Ztráta je však mnohem větší, ztrácíme na ty vpředu sekundu a půl nebo ještě více. Fernando je hodně dobrý, ale takto mocný není.
Už před sezónou jsme přiznali, že si nerozumíme s pneumatikami, a tak je tomu bohužel pořád. Ale to není všechno, musíme se zlepšit i v dalších oblastech. Minulou sezónu jsme se museli věnovat vývoji loňského vozu, doslova až do poslední sekundy, protože jsme ve Ferrari měli vyrovnaného soupeře v boji o titul. Nabrali jsme tím zpoždění ve vývoji nového vozu, víme to velice dobře. Teď se z toho musíme dostat."
foto: Renault F1 Team
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.