Mladý britský pilot vlétl do světa Formule 1 tím nejlepším způsobem. Získal místo u přední stáje McLaren a z prvních dvou závodů má jedno třetí a jedno druhé místo.
Jestli o jeho zkušenostech někdo ještě před měsícem pochyboval, tak včera jej Lewis Hamilton definitivně umlčel, když doslova vyškolil zmatkujícího Massu, o jehož ambicích na titul nikdo nepochybuje. V Austrálii byl Hamilton stejně rychlý jako Alonso, z Malajsie si navíc odváží nejrychlejší kolo závodu. Co bude cílem příště?
Lewis Hamilton: "Musíte postupovat krok za krokem. Závod v Malajsii je pro mě dalším schůdkem na mé cestě a příštím cílem je vítězství, ale musíme pracovat jako tým. Jak vidíte, jsme velmi konkurenceschopní, ale nesmíme polevit. Daří se nám naše práce a já doufám, že jednoho dne budu schopen vyhrát."
A co atraktivní souboj s Massou? "Bylo těžké odhadnout, co se chystá udělat. Na výjezdu z druhé zatáčky byl těsně za mnou a věděl jsem, že na rovince je rychlý. Věděl jsem, že se za mnou vyveze ke čtvrté zatáčce, tak jsem trochu vybočil, ale ne moc, abych si příliš nepokazil výjezd. Snažil jsem se brzdit co nejpozději, ale on brzdil ještě později a neměl šanci se do zatáčky vejít, byl venku. Hned jak jsem začal brzdit, tak jsem už věděl, že on přestřelil, takže jsem se mohl v klidu soustředit na svoji stopu. Byl to zatím můj nejtěžší souboj."
foto: McLaren MercedesFerrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.