Pozávodní tisková konference: vítěz závodu Fernando Alonso, jeho týmový kolega od McLarenu Lewis Hamilton a zasmušilý Kimi Räikkönen, který dnes o vítězství bojovat nemohl.
Fernando Alonso (vítěz) Je neuvěřitelné, čeho tým dosáhl v tak krátkém čase. Vzpomínám si na první testovací den v prosinci a na nové auto v lednu - od té doby jsme učinili obrovský pokrok! Po první grand prix jsme na tom ještě hodně pracovali, ale že budeme tak silní, to jsem netušil. Zatím tomu ani nemohu uvěřit a všem moc děkuji. Důležité bylo dostat se dopředu v první zatáčce, což se mi díky vlastnostem vozu povedlo, mohl jsem se protáhnou vedle Felipeho. Byl jsem na vnitřku, dostal jsem se dopředu a potom jsem měl navíc štěstí, že můj týmový kolega zavřel soupeře. Ale upřímně, musíme ještě hodně pracovat. Kdyby se Felipemu podařil start, bylo by to mnohem těžší, asi bychom mu nestačili. Ale další vylepšení máme připravené a budeme schopni zrychlovat!
Lewis Hamilton (2. místo) Byl to zatím můj nejtěžší závod. Vidět za sebou dvě Ferrari, dvě červená auta v zrcátkách, s vědomím, že jsou lehčí a rychlejší, to bylo hodně náročné na soustředění. Felipe se několikrát pokusil, ale naštěsti se mi jej pokaždé podařilo přelstít. Potom vyjel z tratě a po většinu závodu mě pronásledoval Kimi. Nedá se popsat, jak těžké to je. V kokpitu je strašné horko, v polovině závodu mi došla voda a bylo to ještě horší. Potom jsem měl náskok, ale musel jsem jet na hraně až do konce. Tým odvedl skvělou práci, pracovali dlouhé hodiny, déle než mechanici ostatních týmů. Byli výborní.
Kimi Räikkönen (3. místo) Nemůžeme mít všechno. Víkend nezačal nejlépe, chtěli jsme pole-position. Ale sezóna je teprve na začátku a my jsme v dobré pozici. Asi všichni víme, že motor nejel na 100%, musíme být opatrní. Navíc se nepovedlo pár dalších věcí a nemělo smysl hloupě riskovat. Doufejme, že příště bude auto zase bez problémů šlapat, jako tomu bylo minule. Jsem rád, že máme body, ale zárověň jsem zklamaný, protože takhle jsme skončit nechtěli. Celý víkend byl komplikovaný z mnoha důvodů a projevilo se to na rychlosti. Byl to jeden z těch víkendů, kdy bylo naší prací vytěžit co nejvíce bodů. Auto se neřídilo špatně, ale jednoduše nebylo dost rychlé. Známe příčinu, ale nemohli jsme s tím nic dělat. Doufám, že příště to bude zase obráceně a budeme bojovat o vítězství.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.