Pozávodní tisková konference: vítěz závodu Fernando Alonso, jeho týmový kolega od McLarenu Lewis Hamilton a zasmušilý Kimi Räikkönen, který dnes o vítězství bojovat nemohl.
Fernando Alonso (vítěz) Je neuvěřitelné, čeho tým dosáhl v tak krátkém čase. Vzpomínám si na první testovací den v prosinci a na nové auto v lednu - od té doby jsme učinili obrovský pokrok! Po první grand prix jsme na tom ještě hodně pracovali, ale že budeme tak silní, to jsem netušil. Zatím tomu ani nemohu uvěřit a všem moc děkuji. Důležité bylo dostat se dopředu v první zatáčce, což se mi díky vlastnostem vozu povedlo, mohl jsem se protáhnou vedle Felipeho. Byl jsem na vnitřku, dostal jsem se dopředu a potom jsem měl navíc štěstí, že můj týmový kolega zavřel soupeře. Ale upřímně, musíme ještě hodně pracovat. Kdyby se Felipemu podařil start, bylo by to mnohem těžší, asi bychom mu nestačili. Ale další vylepšení máme připravené a budeme schopni zrychlovat!
Lewis Hamilton (2. místo) Byl to zatím můj nejtěžší závod. Vidět za sebou dvě Ferrari, dvě červená auta v zrcátkách, s vědomím, že jsou lehčí a rychlejší, to bylo hodně náročné na soustředění. Felipe se několikrát pokusil, ale naštěsti se mi jej pokaždé podařilo přelstít. Potom vyjel z tratě a po většinu závodu mě pronásledoval Kimi. Nedá se popsat, jak těžké to je. V kokpitu je strašné horko, v polovině závodu mi došla voda a bylo to ještě horší. Potom jsem měl náskok, ale musel jsem jet na hraně až do konce. Tým odvedl skvělou práci, pracovali dlouhé hodiny, déle než mechanici ostatních týmů. Byli výborní.
Kimi Räikkönen (3. místo) Nemůžeme mít všechno. Víkend nezačal nejlépe, chtěli jsme pole-position. Ale sezóna je teprve na začátku a my jsme v dobré pozici. Asi všichni víme, že motor nejel na 100%, musíme být opatrní. Navíc se nepovedlo pár dalších věcí a nemělo smysl hloupě riskovat. Doufejme, že příště bude auto zase bez problémů šlapat, jako tomu bylo minule. Jsem rád, že máme body, ale zárověň jsem zklamaný, protože takhle jsme skončit nechtěli. Celý víkend byl komplikovaný z mnoha důvodů a projevilo se to na rychlosti. Byl to jeden z těch víkendů, kdy bylo naší prací vytěžit co nejvíce bodů. Auto se neřídilo špatně, ale jednoduše nebylo dost rychlé. Známe příčinu, ale nemohli jsme s tím nic dělat. Doufám, že příště to bude zase obráceně a budeme bojovat o vítězství.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.