Francouzský tým automobilky Renault pokračoval v nevýrazných výkonech i při dnešní kvalifikaci. Do druhé části se dostal s odřenými koly, do finále se mu to už nepodařilo ani v případě jediného jezdce. Navíc byl pomalejší než Webber s Red Bull, kterému dodává zákaznické motory.
Heikki Kovalainen, 11. Přilnavost byla lepší každým kolem a myslím si, že jsme měli šanci být v top10. Bohužel se mi nepodařilo dát moje nejlepší časy v jednotlivých sektorech dohromady. Je trochu zklamáním skončit jedenáctý za branami finále. Přestože to bylo pro mne mnohem lepší než v Melbourne, budeme zřejmě zítra bojovat s Williamsem, Red Bull i Toyotou a jsem přesvědčen o tom, že můžeme udělat dobrou práci.
Giancarlo Fisichella, 12. Řízení vozu bylo poněkud choulostivé. Vyvážení není špatné, ale chybí nám přilnavost a vůz je pak poněkud nevypočitatelný, což znamená, že je těžké vyvarovat se drobných chyb a zajet čisté kolo. Podobně jako v Melbourne, jsme daleko za nejlepšími a musíme se zlepšit. Zítra to bude těžké, protože začínáme hodně vzadu. Musíme se podívat na data a najít tu nejlepší možnou strategii.
Pat Symonds, šéfinženýr Před závodem jsme udělali pokrok, ale testy jsou relativní a nyní je vidět, že někteří naši soupeři udělali lepší práci. Náš výkon je zklamáním, musíme se proto semknout, vyhodnotit situaci a najít sami sebe. Využijeme určitě výhody nabrat si paliva dle zvolené strategie.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“