MALAJSIE - KVALIFIKACE; Dnešní odpolední kvalifikacena na druhý podnik sezony přinesla vyrovanou bitvu o pole position, která skončila smírem Ferrari a McLarenu. Ve výborném světle se znovu ukázal Rosberg, naopak kalich hořkosti dále popíjejí u Renaultu a Hondy.
První díl dnešní kvalifikace přinesl klasický vývoj. Jezdci předních týmů jezdili bezpečně časy, které nebyly na hranici možností jejich vozů, zatímco piloti bojující alespoň o postup do druhé části v závěru pole měli plné ruce práce. Čelo kontrolovalo duo Ferrari, které později vystřídala dvojice McLarenu. Rozhodnutí o bytí či nebytí přinesly poslední dvě minuty, které patřily aktérům konce startovního pole. Přes snahu se do další části nedostali Barrichello a Wurz, kterého zpomalily problémy vozu. Překvapením byl také pomalý čas Davidsona ze Super Aguri. Fanouškům Renaultu zahráli na nervy jak Kovalainen, tak Fisichella. Ital zde loni vyhrál, nyní postoupil z posledního místa! Fin byl jen o něco málo rychlejší.
Ve druhé patnáctiminutovce nastal rozhodující okamžik také v samém závěru, kdy časomíra začala ukrajovat poslední dvě minuty. Na trať nevyjeli pouze jezdci tří favorizovaných stájí. Pozornost na sebe proto soustředili oba piloti Renaultu. Slova o zlepšení při posledním testu v Sepangu ale nepotvrdili. Kovalainen riskoval a chyba ho stála cenný čas, přesto byl celkově rychlejší týmového kolegy Fisichelly. Na poslední chvíli postoupil znovu do první desítky Webber, zatímco Coulthard, Liuzzi, Sato a Button pro dnes skončili.
Ve finále držel od počátku nejlepší čas úřadující mistr světa Alonso, kterého následovali v polovině Massa, Raikkonen, Kubica, Hamilton, Rosberg, Schumacher, Heidfeld, Trulli a Webber. Před poslední zastávkou u mechaniků pro nové pláště bylo čelo nezměněné, na konec tabulky klesly obě Toyoty.
Závěr kvalifikace na zítřejší Grand Prix Malajsie přinesl strhující trojboj. V posledním kole jeli na pole position Raikkonen, Alonso a Massa. Španěl dokázal k obrovské radosti fanoušků McLarenu vítěze z Austrálie porazit, ale nakonec se radoval třetí v pořadí Felipe Massa, který dokázal svůj předchozí čas zlepšit nejvíce. První a druhá řada startovního roštu bude zítra patřit Ferrari a McLarenu. Ve třetí bude stát Heidfeld z týmu BMW Sauber a výborně jedoucí Nico Rosberg s Williamsem.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.