Na páteční odpoledne na poslední chvíli naplánované setkání šéfů všech týmů Bernie Ecclestone nakonec odložil. O problému zákaznických šasi se jednalo až dnes brzy ráno.
Setkání bylo odloženo z důvodu toho, že po pátečním druhém tréninku nebylo údajně šéfy několika týmů možno zastihnout. Večer byla situace ještě horší, proto Ecclestone setkání přeložil.
Mistr E cítí nutnost situaci kolem podobenství vozů jednotlivých týmů řešit co nejdříve, neboť aféry a soudní líčení sice k F1 neodmyslitelně patří, ale zatímco v prvním okamžiku mediální pozornost štědře přitahují, celkově snižují prestiž Formule 1 z pohledu dodržování a respektování pravidel i technických předpisů.
Navíc je tu jedna zatím poměrně přehlížená skutečnost. Pokud by soud při arbitrážním řízení shledal vozy Toro Rosso a Super Aguri v rozporu s Concorde Agreement, bez souhlasu všech stájí F1 by nesměly čtyři monoposty na dráhu, a to si nemůže Mistr E dovolit. Proto snaha o nalezení kompromisního řešení a ukončení arbitráže.
Zatímco se u široké laické veřejnosti setkala úporná snaha Spykeru spíše s posměšky a odsouzením, kromě Williamsu má na své straně holandský tým veřejnou podporu Toyoty a Renaultu, kterou vyslovili na dnešním setkání Tsutomu Tomita a Flavio Briatore.
Údajně byl vznesen návrh, aby se peníze z prodeje komerčních práv na Formuli 1 rozdělovaly mezi úzce spolupracující týmy Red Bull - Toro Rosso a Honda - Super Aguri poměrově jen jako jednomu týmu. Za návrhem snad stojí Ron Dennis a Flavio Briatore.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.